کد خبر: 1044350
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
رییس جمهوری گفت: امروز باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا کاری که خانمی انجام می‌دهد به ارزش و فعالیتش بدون هیچ تبعیضی نگاه می‌کنیم یا اینکه بین مرد و زن تبعیض قائل می‌شویم.
 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در نشست فعالان امور زنان و خانواده با بیان اینکه یکی از معیارهایی که ما در دولت مدنظر قرار دادیم ایجاد فرصت و شرایط فعالیت زنان، جوانان، اقوام و اقلیت‌های مذهبی در این دولت بود، اظهار کرد: شاید امروز یکی از شاخص‌هایی که برای هر حکومتی ذکر شود، این است که زنان در آن جامعه چگونه هستند؟ این یک سوال جهانی است، پس ما وقتی می‌خواهیم درباره یک تمدن، کشور، نظام و انقلاب بحث کنیم یکی از سوالات ما این است که در این جامعه زنان دارای چه شرایطی هستند؟ آیا فعالیت خانم‌ها آزاد است و فرصت لازم برای اینکه در جامعه استعداد، دانش و هنر خود را بروز دهند، دارند؟

وی افزود: ممکن است در جامعه‌ای خانمی هم باسواد و استعداد و هنرمند باشد و هم مفید، اما این فرصت به او داده نشود. گاهی فرصت یادگیری به آنها داده نمی‌شود. زمانی فرصت رفتن خانم‌ها به مدرسه و دبیرستان وجود نداشت.

رییس جمهوری با یادآوری اینکه اگر بخواهیم در انقلاب اسلامی معیاری عرضه کنیم، این است که این انقلاب برای بانوان چه کار کرد، ادامه داد: آیا بانوان جامعه ما امروز امنیت بیشتری برای شغل دارند؟ آیا فرصت بیشتری برای فعالیت دارند؟ آیا ارزش کار آنها همانند ارزش کار مردان است، مساوی یا پایین‌تر است؟

روحانی با بیان اینکه در سابق بعضی کارها بود که از خانم‌ها دعوت می‌شد تا انجامش دهند و مزد کمتری پرداخت کنند، اظهار کرد: آن زمان می‌گفتند اگر آقایی این کار را انجام دهد، مزد آن بالاتر است اما خانم‌ها مزد کمتری می‌خواهند. مهم است که آیا کاری که خانمی انجام می‌دهد به ارزش و فعالیتش بدون هیچ تبعیضی نگاه می‌کنیم یا اینکه بین مرد و زن تبعیض قائل می‌شویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار