کد خبر: 1044255
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
فضای سایبری مدت‌هاست که از انحصار غرب خارج شده است و امریکایی‌ها که حالا احساس می‌کنند در رینگ رقابت سایبری و مدیریت ارتباطات جهانی ضربات غیرقابل جبرانی از حریف روس خورده‌اند، امیدوارند کم آوردنشان را با اعمال تحریم‌هایی گسترده علیه مسکو در حوزه سیاسی و اقتصادی جبران کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: کاخ سفید روز پنج شنبه مدعی شد که هدف از تحریم‌های جدید که دستور حاوی جزئیات آن به امضای رئیس‌جمهور امریکا جو بایدن رسیده، جلوگیری از «فعالیت‌های زیانبار خارجی روسیه» است و علاوه بر هدف قرار دادن ۳۲ نهاد روسی، اخراج برخی دیپلمات‌های روس را هم شامل می‌شود. بهانه این دور از تحریم‌ها اتهام سوءاستفاده سایبری و دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است. این تحریم‌ها همچنین از ماه ژوئن خرید اوراق بهادار به روبل را ممنوع می‌کند. این دومین دور تحریم‌های عمده علیه روسیه پس از تحریم‌های ماه گذشته در واکنش به مسمومیت الکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه است که شامل تحریم هفت مقام میان رتبه و ارشد روسی و بیش از ۱۲ نهاد آن کشور بود. بایدن روز سه شنبه در تماس با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ضمن اعلام اینکه ایالات متحده «در دفاع از منافع ملی خود» محکم عمل خواهد کرد، درخواست ملاقات با پوتین «در کشور ثالث» را هم مطرح کرده بود تا امکان بررسی زمینه‌های مشترک همکاری را فراهم کند. اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر رئیس‌جمهوری روسیه گفته است که تحریم‌های جدید، که آن‌ها را غیرقانونی توصیف کرد، به قبول درخواست برگزاری اجلاس کمکی نمی‌کند. سال گذشته، پژوهشگران امنیت سایبری هک نرم‌افزاری به نام سولارویند SolarWinds را شناسایی کردند که به ۱۸۰۰۰ شبکه رایانه‌ای دولتی و خصوصی امریکایی به طور خاص به پرونده‌های دیجیتالی چندین سازمان دولتی ایالات متحده از جمله وزارت‌های خزانه‌داری و دادگستری را دسترسی می‌داد.

اما در واکنش به اقدامات خصمانه امریکا ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن سعی دارد روابط دوجانبه با مسکو را نابود کند اعلام کرد: روسیه پاسخ به تحریم‌های جدید امریکا از جمله اخراج دیپلمات‌های روسی از این کشور را آماده می‌کند و در آینده نزدیک در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین در پی احضار سفیر روسیه در انگلیس به وزارت امور خارجه این کشور و اعلام حمایت لندن از تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو، دبورا برونرت، سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه احضار شد. وزارت امور خارجه انگلیس روز پنج شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که سفیر روسیه را به دلیل آنچه نگرانی عمیق این کشور از آنچه که فعالیت‌های شریرانه مسکو خوانده شده، از جمله حملات سایبری و استقرار نیرو‌های روسیه در مرز با اوکراین، احضار کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار