کد خبر: 1044123
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
یک منبع آگاه امنیتی با اشاره به اقدام آمریکایی‌ها مبنی بر ساخت استحکامات جدید در پایگاه‌های خود در منطقه کردستان از پرواز‌های گسترده شناسایی آمریکایی‌ها بر فراز مناطق نزدیک به اربیل خبر داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک منبع آگاه امنیتی عراق، امروز (پنج شنبه - ۱۵ آوریل)، از پرواز‌های شناسایی هواپیما‌های آمریکایی بر فراز چندین منطقه در اطراف اربیل خبر داد.

وی که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: هواپیما‌های آمریکایی بر فراز مناطق «مخمور»، اطراف اربیل و مناطق واقع در حد فاصل میان استان‌های «دهوک» و «نینوی» پرواز‌های شناسایی گسترده‌ای را انجام دادند.

این منبع آگاه افزود: نیرو‌های آمریکا در حال ساخت استحکامات جدید در پایگاه «الحریر» و پایگاه فرودگاه اربیل هستند. این نیرو‌ها همچنین شماری از فرماندهان نظامی خود را از فرودگاه اربیل به پایگاه نظامی دیگری واقع در شهرستان «شقلاوه» انتقال دادند.

شامگاه چهارشنبه، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر و کانال «صابرین نیوز» گزارش دادند که صدای چند انفجار در شهر اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق شنیده شده است.

پس از این گزارش، خبرنگاران عراقی اصابت حداقل یک راکت به داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه را تأیید کردند.

از سوی دیگر، منابع عراقی از حمله به پایگاه نظامیان ترکیه‌ای در شمال عراق خبر دادند که پس از انتشار این گزارش، وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای، ضمن اشاره به هدف قرار گرفتن پایگاه زلیکان در منطقه بعشیقه، اعلام کرد که یک نظامی ترکیه‌ای در این حمله کشته شده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار