کد خبر: 1044080
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
هم بایرن برد هم پورتو، اما ...
اولین شب از مرحله برگشت دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی دو تیم بایرن‌مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی و پورتوی پرتغال برابر پاری‌سن‌ژرمن و چلسی همراه بود. پیروزی‌هایی که البته برای صعود دو تیم برنده به مرحله نیمه‌نهایی کافی نبود و بایرن و پورتو با لیگ قهرمانان خداحافظی کردند.
فریدون حسن
سرویس ورزش جوان آنلاین: اولین شب از مرحله برگشت دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی دو تیم بایرن‌مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی و پورتوی پرتغال برابر پاری‌سن‌ژرمن و چلسی همراه بود. پیروزی‌هایی که البته برای صعود دو تیم برنده به مرحله نیمه‌نهایی کافی نبود و بایرن و پورتو با لیگ قهرمانان خداحافظی کردند.

حذف قهرمان

بایرن‌مونیخ در پاریس کار سختی داشت. شاگردان فیلک که در بازی رفت به‌رغم برتری محسوس نسبت به پاریسی‌ها بازی را ۳ بر ۲ در زمین خود واگذار کرده بودند نیاز به برتری با اختلاف دو گل داشتند. بنابراین از همان ابتدا روی دروازه میزبان خود خیمه زدند، اما در نهایت فقط یکبار موفق به گلزنی شدند و گل دقیقه ۴۰ موتینگ هرچند بایرن را برای نیمه دوم امیدوار کرد، اما بازی منطقی پاری‌سن‌ژرمن اجازه گلزنی دوباره به مونیخی‌ها را نداد تا پاریسی‌ها انتقام فینال فصل قبل را از بایرن بگیرند و در مجموع دو بازی با تساوی ۳ - ۳ و به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف راهی نیمه‌نهایی شوند.

مائوریسیو پوچتینو، سرمربی پاری‌سن‌ژرمن در پایان این مسابقه نفسگیر گفت: «تمرکز زیادی داشتیم، اما باید اذعان کنم بازی بسیار سختی بود. بازیکنانم شایسته تعریف و تمجید بسیاری هستند. راهیابی به نیمه‌نهایی اتفاق بزرگ و خوبی برای ماست. بدیهی است که در پایان بازی عصبی بودم و درونم می‌جوشید. فوتبال ورزشی شگفت‌انگیز است که باید در آن بجنگید و هرگز تسلیم نشوید. مایه تأسف است که گل نزدیم، با این حال خوشحالیم که صعود کردیم.»

هانس دیتر فلیک، سرمربی بایرن هم با اشاره به اینکه دریافت گل سوم در بازی رفت باعث حذف آن‌ها شد، گفت: «در بازی رفت که در مونیخ انجام شد و آن همه موقعیت داشتیم، خیلی به حریف اجازه عمل دادیم. مطمئناً اگر گل سوم را دریافت نمی‌کردیم حالا به مرحله بعد می‌رفتیم. همه دیدند که پاریسی‌ها چه کیفیتی در خط حمله دارند، اما لازم است که به تیمم تبریک زیادی بگویم، حتی در شرایطی که پاریسی‌ها به مرحله بعد رسیدند. به عنوان یک بازنده سربلند به آن‌ها به این خاطر تبریک می‌گویم. معمولاً تیم من در یک‌سوم آخر کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد، اما در بازی امشب آن ضربه آخر را کم داشتیم. باید این را بپذیریم، حتی اگر دوست داشته باشیم به نحو دیگری به موضوع نگاه کنیم. می‌خواستیم امسال بار دیگر در فینال حاضر باشیم. تیمی برای رسیدن به چنین آرزویی را هم داشتیم، اما با کمی بدشانسی مواجه شدیم. این نکته که اکنون بعد از حذف شدن راحت و آرام نیستم هم مشخص است، چون ما سال گذشته با شش عنوانی که کسب کردیم، معیاری را به وجود آوردیم و حالا باید بیشتر پیشرفت کنیم.»

قیچی طارمی کافی نبود

اما بازی برگشت چلسی و پورتو هرچند در نهایت به صعود آبی‌پوشان لندنی به نیمه‌نهایی انجامید، ولی گل به یادماندنی و زیبای مهدی طارمی در دقایق تلف شده بازی تمام نگاه‌ها را متوجه مهاجم ایرانی پورتو کرد. با این حال این گل به یادماندنی که مانند دو گل علی دایی حتماً در ذهن و یاد هواداران چلسی حک خواهد شد، نتوانست جواز صعود پورتو به نیمه‌نهایی را امضا کند و نماینده پرتغال که بازی رفت را ۲ بر صفر واگذار کرده بود در مجموع ۲ بر یک باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

سرخیو کنسسائو، سرمربی پورتو در پایان این بازی با تمجید از عملکرد شاگردانش گفت: «ما می‌توانستیم زودتر به گل برسیم. درست است که موقعیت‌های مشخص زیادی به وجود نیاوردیم، اما به حریف هم فرصت ندادیم. معنای این حرف نشان از شایستگی و کیفیت بازیکنانم دارد. من به شدت به بازیکنانم و عملکردشان افتخار می‌کنم. این یکی از بهترین بازی‌های ما بود. همه چیز هم داشت، به خصوص در سازماندهی دفاعی برابر حریف بزرگمان بسیار شایسته بودیم.»، اما توخل، سرمربی چلسی با اذعان به اینکه تیمش بازی دفاعی انجام داده گل مهدی طارمی را شانسی عنوان کرد و گفت: «ما به خوبی  دفاع کردیم و سزاوار کلین‌شیت بودیم. شانس‌های بهتری داشتیم البته نه زیاد، ولی شانس‌های مسابقه بیشتر از آن ما بود و در مجموع لیاقت شکست پورتو را داشتیم. ۱۸۰ دقیقه مبارزه سختی با این تیم صورت گرفت. بخشی از عملکرد تیمی در فوتبال این است که اجازه ندهید تیم حریف ایده و تاکتیک اصلی خود را در میدان پیاده کنید. ما امروز این کار را کردیم و نگذاشتیم پورتو کاری در مسابقه انجام دهد، تا اینکه در لحظه آخر یک ضربه شانسی دروازه ما را باز کرد. در طول مسابقه هیچ شانس و موقعیت گلی به پورتو ندادیم و اتفاقاً این ما بودیم که موقعیت از دست دادیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار