کد خبر: 1044074
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
بامداد فردا، مصاف استقلال – الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا
رویارویی با الاهلی عربستان برای استقلال اولین گام در ماراتن این دوره لیگ قهرمانان آسیاست. فصل جدید این رقابت‌ها دیروز آغاز شد و بامداد فردا، یعنی دقیقاً ۴۵ دقیقه بامداد روز جمعه نیز آبی‌ها رودرروی الاهلی قرار می‌گیرند. در حالی که هیچ‌یک از چهار تیم ایرانی از امتیاز میزبانی برخوردار نیستند، بازی در زمین رقبا کار را سخت‌تر کرده است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: استقلال هنوز با میزبانی سعودی‌ها کنار نیامده است. میزبان برای کارشکنی در میزبانی دست به هر کاری می‌زند. برگزاری این دیدار در زمین شماره ۲ ورزشگاه ملک عبدالله یکی از این موارد است. ما تنها کشوری از غرب آسیا هستیم که در لیگ قهرمانان چهار نماینده داریم، ولی به لطف تصمیمات ای‌اف‌سی کفه ترازو به نفع تیم‌های عربستانی و اماراتی سنگینی می‌کند.

استقلال بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره بحرانی فعلاً به آرامشی نسبی رسیده و نتایج این تیم در لیگ قهرمانان در آینده آبی‌ها در لیگ برتر هم تأثیر خواهد داشت. بعد از برکناری محمود فکری همان گزینه‌ای که همه انتظارش را داشتند جایگزین او شد؛ فرهاد مجیدی بازگشتی دوباره به تیم محبوبش داشته و علاوه بر لیگ برتر رؤیای موفقیت در آسیا را نیز در سر دارد. با این حال تحقق این رؤیا بسیار سخت است. آخرین دیداری که این تیم انجام داده مقابل پیکان بود که تساوی بدون گل دو امتیاز مهم را از استقلال گرفت. این تیم با توجه به بازی‌های عقب افتاده‌اش به عنوان تیم سوم لیگ ایران راهی عربستان شد. دوری از حاشیه یکی از دغدغه‌های مجیدی در این مدت بوده، هرچند که ابتلای چند بازیکن و مربی این تیم به کرونا مشکلاتی را برای‌شان ایجاد کرده است.

الاهلی برای آبی‌ها حریفی قدیمی محسوب می‌شود، با این تفاوت که استقلال راه غلبه بر این تیم را بلد است. منتها بازی با تیم‌های سعودی، آن هم در زمین آن‌ها همواره حواشی غیرفوتبالی به همراه داشته و انتظار می‌رود بازیکنان ایرانی به این موضوع توجه لازم را داشته باشند. استقلال تاکنون چهار دیدار مقابل نماینده عربستانی برگزار کرده که حاصلش سه برد و یک شکست بوده است. در دوره قبل لیگ قهرمانان هم این دو تیم در یک گروه قرار داشتند. در بازی رفت الاهلی با ارائه بازی بهتر ۲ بر یک برنده شد، ولی در دیدار برگشت آبی‌ها به خودشان آمدند و با برد ۳ بر صفر شکست دور رفت را نیز جبران کردند. سعودی‌ها نگران رویارویی دوباره با استقلال هستند، به همین خاطر است که رسانه‌های آن‌ها آبی‌ها را گربه سیاه الاهلی نامیده‌اند.

وضعیت حریف، اما خراب‌تر از این حرف‌هاست. الاهلی این اواخر نتایج ضعیفی کسب کرده تا جایی که مدیران باشگاه مثل همیشه با برکناری سرمربی به تیم شوک داده‌اند. اخراج سرمربی راهکاری است که تیم‌های سعودی اعتقاد زیادی به آن دارند، در حالی که این شیوه در فوتبال روز دنیا منسوخ شده است. نگاهی به جدول رده‌بندی لیگ عربستان اوضاع نابسامان الاهلی را نشان می‌دهد. این تیم با ۳۵ امتیاز در رده هفتم ایستاده و با الهلال صدرنشین ۱۳ امتیاز فاصله دارد. پنج شکست متوالی در لیگ جای هیچ توجیهی را برای مدیران تیم باقی نگذاشته است. آن‌ها منتظر شروع لیگ قهرمانان بودند تا شاید با استفاده از امتیاز میزبانی از بحران فاصله بگیرند. لورنتو ریگی کامف، سرمربی جدید الاهلی اولین حضورش روی نیمکت این تیم را در آسیا تجربه می‌کند. مربی رومانیایی که قبلاً هدایت الوصل را برعهده داشته با کمترین شناخت از بازیکنان تیمش به استقبال استقلال می‌رود. اینکه لورنتو قصد دارد تیمش را با چه سیستم و تاکتیکی راهی میدان کند از جمله ابهامات الاهلی در این بازی است. پرواضح است که سرمربی تازه‌وارد با کسب برد در مقابل استقلال می‌تواند جای پایش را در باشگاه محکم کند.

آبی‌های تهرانی معمولاً در شروع مسابقات خود در آسیا با مشکل مواجه می‌شوند. آمار و ارقام نشان می‌دهد که استقلال در مواجه با اولین حریفش در مرحله گروهی موفق نبوده است. آخرین باری که این تیم موفق به شکست حریفش در نخستین گام از مرحله گروهی شده سال ۲۰۱۲ بود، جایی که استقلال از سد الریان قطر گذشت و با قدرت به راهش در لیگ قهرمانان ادامه داد. دیدار بامداد فردا هفتمین تجربه سرمربیگری فرهاد مجیدی در آسیا محسوب می‌شود. آخرین تجربه او نیز به دیدار رفت استقلال – الاهلی برمی‌گردد، دیداری که با شکست آبی‌ها به پایان رسید که البته با برد پرگل استقلال در بازی برگشت پاسخ داده شد. در هر صورت مجیدی این فرصت را دارد که انتقام آن باخت را از تیم عربستانی بگیرد. مهاجمان استقلال نقطه قوت این تیم به حساب می‌آیند. شیخ دیاباته، مهدی قایدی و مطهری سه تفنگدار آبی‌ها در لیگ قهرمانان هستند. نکته جالب اینکه هر سه نفر تجربه باز کردن دروازه الاهلی را دارند. مطهری در بازی رفت دوره گذشته تک‌گل تیمش را زد و شیخ و قایدی هم در آن برد ۳ بر صفر هر کدام یک گل به ثمر رساندند. البته نباید از نقش هافبک‌ها و بازی‌ساز‌ها نیز غافل شد. ضمن اینکه مدافعان تیم هم باید ششدانگ حواس‌شان را به مهاجمان فرصت‌طلب الاهلی بدهند. این تیم چهار بازیکن خارجی دارد که برای ایرانی‌ها عمر السومای سوریه‌ای از همه شناخته شده‌تر است. انجام بازی هدفمند، به دور از احساسات و اعتراض‌های مکرر به داوری از جمله نکاتی است که امیدواریم استقلالی‌ها آن‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار