کد خبر: 1043996
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
روحانی:
رئیس‌جمهور خطاب به غربی‌ها، گفت: استفاده از IR۶ و اینکه می‌بینید غنی‌سازی را به ۶۰ درصد رساندیم پاسخ خباثت‌های شماست، نمی‌توانید در نطنز جنایت کنید و ما ساکت باشیم.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت:

وی افزود: باید در سراسر کشور احساس کنیم ماه رمضان آمده است نه اینکه کسی در خیابان سیگار نمی‌کشد و یا غذا نمی‌خورد، این حداقل کار است، باید مناسک الهی رعایت شود، باید معنویت و برادری را احساس کنیم. این ماهی است که تهدیدها را نمی شنویم، صدا و سیما را می‌بینیم امنیت است، سخن مردم امنیت است و آدم احساس نمی‌کند اینجا چه نوشته است. این ماه، ماه خوبی‌هاست.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز در کشور ما و بسیاری از کشورهای جهان مردم با مشکلات زیادی روبرو شدند، بعضی‌ها فکر می کنند چون عید نوروز بوده شیوع بیماری افزایش یافته است. البته ترددها و رعایت نکردن‌ها تاثیر گذار است اما همه دنیا با یک موج شیوع مواجه است. الان وقت شعار و سخنرانی نیست، الان وقت عمل است. البته بخش بهداشت و درمان ما کار سنگینی بر عهده دارد و ما قدردان آنها هستیم. همه مسئولان کشور در سراسر کشور مسئولیت بزرگی دارند، ما باید نشان دهیم به همه اصولی که ما گفته شده کاملا پایبند هستیم.

وی تصریح کرد: همه مسئولان در سراسر کشور مسئولیت بزرگی دارند، ما باید همه پروتکل‌ها را اجرا کنیم. هر وقت مراعات مردم در پروتکل ها به ۸۵ تا ۹۰ درصد افزایش یافت، اوضاع آرام شده و هرجا اجرای پروتکل ها به ۴۵ تا ۵۰ درصد کاهش یافت، اوضاع بهم ریخته است. من به عنوان کسی که مسئولیت دارم و هر روز آمار را بررسی می‌کنم به این نتیجه رسیدم.

روحانی ادامه داد: اساس کنترل این بیماری به دست خود ماست، همه ما مسئول هستیم و هیچ‌کس نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت فرار کند.

رئیس‌جمهور گفت: در این مقطع واکسن نقش مهمی را ایفا می‌کند، ممکن است کسی واکسن زده باشد و باز هم مبتلا شود ولی واکسن، مصونیت بسیار بالایی از مرگ و میر می‌دهد. یعنی کسی که واکسن زده ممکن است مبتلا شود اما جانش حفظ می‌شود.

وی تاکید کرد: حفظ جان مردم برای ما اولویت دارد. در این شرایط وارد کردن واکسن به عنوان یک وظیفه است و هر شرکت خصوصی، بیمارستان و موسسه‌ای که می‌تواند از هر کجا واکسن مورد تایید وزارت بهداشت وارد کند، می‌تواند با ارز نیمایی واکسن وارد کند. البته وزارت بهداشت و درمان هم وظیفه دارد و در چارچوب ستاد کرونا تصویب کرده عمل می‌کند.

روحانی اظهار داشت: واکسن آزاد هم به قیمت معمولی بیاورید تا مردم بتوانند استفاده کنند. این کار می تواند به کنترل بیماری کمک کند. البته واکسن‌های داخلی را تقویت می‌کنیم. برخی به من می‌گفتند اجازه ندهید به دنبال سه یا چهار واسکن بروند، دنبال یک واکسن بروند. بررسی کردیم دیدیم تزاحمی ندارد و چیزی نیست که باعث به تاخیر افتادن همدیگر شود.

رئیس‌جمهور گفت: ممکن است واکسن داخلی تابستان به دست مردم برسد، در این مقطع وارد کردن واکسن خارجی وظیفه ماست. وزارت بهداشت مسئولیت خودش را دارد. شرکت های خصوصی هم می توانند واردات را انجام دهند، این یک وظیفه مهم است.

وی با بیان اینکه مردم عزیز در ماه رمضان کمک های مومنانه را فراموش نکنند، افزود: احسان و نیکوکاری مورد تأکید در همه روایات است. امسال نمی توانیم مراسم معمولی افطار را داشته باشیم لذا مواد خشک غذایی در اختیار مردم قرار گیرد. بسته های معیشتی و کمک های غذایی در همه مساجد توزیع می شود.

رئیس جمهور گفت: از همه وزراء خواهش می کنم و به آنها تأکید می کنم در ماه رمضان برای رفاه مردم در جهت کاهش قیمت‌ها، اقدام کنند. سازمان تعزیرات بیش از ماه های دیگر نظارت کند. در این ماه رمضان از خداوند می خواهیم همه چیز آسان و راحت شود و سختی ها برطرف شود و عافیت و سلامتی برای مردم ایجاد شود تا مردم زندگی بهتری را هم تجربه کنند. باید کاری کنیم که مردم در سختی نباشند. همه وزرا و بخش اقتصادی ما باید بسیج شوند تا مردم ماه رمضان سختی را تجربه نکنند.

روحانی با بیان اینکه ما برای مردم راحتی می خواهیم، افزود: در حال حاضر عافیت و آسانی به این است که کادر درمان را کمک کنیم، خودمان هم پروتکل ها را مراعات کنیم. رفت و آمدها و دورهمی را محدود کنیم. چقدر خوب بود که نماز جماعت ها و تلاوت قرآن دسته جمعی برگزار شود اما امسال چاره ای نداریم و باید به صورت انفرادی عبادت ها را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: صدا و سیما و فضای مجازی باید بتوانند این کمبود را جبران کنند. همانطور که سال گذشته این کار را انجام دادند.

رئیس جمهور تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم بار سنگینی که دشمنان به دوش ما انداخته اند یعنی بار تحریم و جنگ اقتصادی را قطع کنیم. باید به این ظلم پایان دهیم. بعضی می گویند دست ظالم باید قطع شود ولی می گویند در اردیبهشت و خرداد کراهت دارد. بگذارید رد شویم و به تیر برسیم.

روحانی با بیان اینکه دست ظالم باید قطع شود، گفت: ظالم کسی است که زندگی مردم را گروگان گرفته است و حتی در تهیه واکسن و مواد غذایی ما را اذیت می کند و بیش از سه سال است که این فشار بر روی مردم است. ما باید دست این ظالم را قطع کنیم. یک ساعت زودتر هم بتوانیم این کار را بکنیم باید انجام دهیم؛ تیر و مرداد ندارد.

وی گفت: ما چرا از مذاکرات می ترسیم؟ ما چرا از حرف زدن می ترسیم؟ مگر قرآن نمی گوید با کفار هم جدال احسن کنید. چرا از حرف زدن می ترسیم و فرار می کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ما قدرتمند هستیم و نباید خود را ضعیف ببینیم، افزود: می گویند، می دانید روبروی شما چه کسی است. آمریکاست. اما ما قدرتمندیم. در برجام آمریکا را سر جای خود نشاندیم از این رو در توان ما شک نکنید.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه چرا از مذاکرات و حرف زدن می‌ترسیم، گفت: ما قدرتمندیم و نباید خودمان را ضعیف بدانیم. از مذاکره وین نترسید.

وی تاکید کرد: انتخابات روز بسیار مهمی برای ماست اما هیچ فردی حق ندارد معیشت مردم را برای انتخابات به گروگان بگیرد. بگذارید تحریم‌ها برداشته شود و این به نفع انتخابات است.

رئیس جمهور گفت: حرف ما روشن است و می‌گوییم آمریکا باید به شرایط ۲۰۱۵ برگردد و به محض آنکه آمریکا تعهداتش را اجرا کرد و دیدیم درست است به تعهداتمان برمی‌گردیم.

روحانی با بیان اینکه استفاده از IR۶ و اینکه غنی سازی را به ۶۰ درصد رساندیم پاسخ خباثت‌های شماست، تصریح کرد: نمی‌توانید در نطنز جنایت کنید و ما ساکت باشیم. ما دو دست شما را یکی با IR۶ و یکی با غنی‌سازی ۶۰ درصد می‌بریم.

وی گفت: مردم بدانند اگر افرادی علیه ملت ما توطئه کردند ما پاسخ خواهیم داد.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
0
0
باتوجه به اقدام خطرناکی که اسرائیل کرد و امکان داشت باعث فاجعه ملی شود .
آیا این لحن مودبانه وتهدید از روی ضعف چنین مقامی درست هست؟
این گفتار پیامی به اسرائیل است که خیال راحت باشه که اقدامی جهت آن صورت نخواهد گرفت؟
کاشک ملتی چنین بزرگ مدیر اجرایی به این ضعیفی را نمیدید!!!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار