کد خبر: 1043760
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
به دنبال درگیری میان شرکت‌کنندگان در تجمع سفیدبرترپندار‌های حامی «جان سفیدپوستان مهم است» و اعضای جنبش‌های ضدنژادپرستی در ایالت کالیفرنیا، پلیس ۱۲ نفر را بازداشت کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: شهر‌های مختلف امریکا روز یک شنبه عرصه برگزاری تظاهرات ضد نژادپرستی بود. از این رو، صد‌ها عضو گروه‌های راست افراطی در شهر هانتیگتون‌بیچ ایالت کالیفرنیا تجمع کردند. اعضای گروه‌های مختلفی از جمله هواداران قوانین حمل سلاح، تا گروه شبه‌نظامی راست افراطی پسران مغرور در این تجمع حضور یافته و پرچم‌هایی با علامت گروه‌های خود و شعار «ترامپ ۲۰۲۰» در دست داشتند. ویلیام کوییگ، رهبر گروه شوالیه‌های سفید وفادار وابسته به گروه نژادپرست «کوکلاس‌کلان» نیز در میان شرکت‌کنندگان حضور داشت.

مأموران پلیس با حضور در محل، شرکت در آن را غیرقانونی اعلام کرده و از حاضران خواست متفرق شوند. همچنین پهپاد‌ها و بالگرد‌های پلیس بر فراز منطقه به پرواز درآمده و پیامک‌هایی برای تلفن‌های همراه حاضران ارسال شد که در آن تجمع‌کنندگان به بازداشت تهدید شده بودند. از طرفی دیگر، صد‌ها نفر از اعضای جنبش‌های ضدنژادپرستی در تقابل با راست‌گرا‌ها وارد خیابان شده و با آن‌ها درگیر شدند. درگیری میان دو گروه غالباً به‌صورت کلامی بود، اما در مواردی، به درگیری فیزیکی نیز منجر شد که در نهایت پلیس وارد عمل شد و ۱۲ نفر را بازداشت کرد. در ایالت تگزاس نیز، شماری از طرفداران و مخالفان نژادپرستی در شهر فورت ورث تجمع کردند. شمار زیادی از نیرو‌های پلیس برای جلوگیری از درگیری احتمالی دو طرف، در محل مستقر شده بودند.

جمهوریخواهان دنبال تصویب قانون سرکوب اعتراضات

پس از قتل جورج فلوید در مینیا پلیس، ۹۵ لایحه با هدف جلوگیری از تجمع و تظاهرات در سرتاسر امریکا معرفی شده‌اند. قانونگذاران جمهوریخواه در ۲۹ کنگره ایالتی امریکا قصد دارند قوانینی را تصویب کنند که شرایط برگزاری اعتراضات مردمی را بیش از پیش دشوار می‌کند. در مجموع، ۷۱قانون مختلف در ۲۹ ایالت و در سطح فدرال منتظر تصویب شدن هستند که موجب محدود شدن حق اعتراض مردم امریکا خواهد شد. در اولین گام، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان در کنگره ایالتی فلوریدا لایحه مقابله با خشونت، آشوبگری و محافظت از مأموران مجری قانون را ماه گذشته میلادی به تصویب رساندند. این لایحه که با انتقادات بسیاری همراه شده است، احکامی را برای افرادی که در تجمعات «خشونت آمیز» شرکت کنند در نظر گرفته است و از سوی دیگر، آسیب زدن به بنا‌های یادبود و مجسمه‌های نصب شده در شهر‌ها را جرم تلقی می‌کند. ماه ژانویه نیز فرماندار ایالت اوهایو قانونی را امضا کرد که مجازات در نظر گرفته شده برای تجمعات اعتراضی در مجاورت «زیرساخت‌های مهم» را افزایش می‌دهد. در ایالت اوکلاهما نیز تلاش برای معرفی لایحه‌ای به منظور مجازات برای شرکت در تجمعات غیرقانونی و مسدود کردن خیابان‌ها، آغاز شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار