کد خبر: 1043517
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
عراقچی:
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: اقدامات متقابل ایران در پاسخ به نقض برجام در این مراحل متوقف نمی‌شود، و اگر ایالات متحده همه تحریم‌ها را لغو کند، ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: عباس عراقچی در گفت‌وگو با شبکه NHK ژاپن گفت: ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم و فضای گفت‌وگوها سازنده و مثبت است. اما باید بدانیم که این کار آسان نخواهد بود، بنابراین ما دوباره مذاکره خواهیم کرد و مذاکرات را از سر خواهیم گرفت.

وی افزود: بزرگترین مانع احیای برجام این است که ایالات متحده تمایلی به متوقف کردن تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ ندارد. موضع ما این است که اگر ایالات متحده بخواهد به توافق هسته‌ای برگردد، علاوه بر تحریم‌های مرتبط با برجام، باید کلیه تحریم‌های اعمال شده توسط دولت قبلی را لغو کند.

عراقچی اظهار داشت: ما تصمیم گرفته‌ایم مستقیماً به وضعیت نهایی برویم. اقدامات متقابل ایران در پاسخ به نقض برجام، مانند تولید اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد و استفاده از سانتریفیوژهای با عملکرد بالا، در این مراحل متوقف نمی‌شود، و اگر ایالات متحده همه تحریم‌ها را لغو کند، ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

وی گفت: دولت ژاپن همیشه از مذاکرات در مورد توافق هسته‌ای حمایت کرده است. ژاپن با ایران آشنا است و انتظار داریم دولت آمریکا را تشویق کند تا ایران را بفهمد و رفتار خصمانه را متوقف کند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
1
اگر آمریکا همه تحریم ها را لغو کند ما نیز به تعهدات عمل می کنیم
این غربزده از کدام تعهد حرف میزند
اگر معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران است که تعهدات ایران در کلام رهبری شفاف است و وظیفه ایشان نه عمل به قوانین کشور که جانفشانی در راه آن است
ظاهرا ایشان و دولتمردان حاضر فقط به کدا خدا تعهد نابودی ایران را دارند و ذلیلانه پای تعهدات نکبت بارشان ایستاده اند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار