کد خبر: 1043448
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۰
آیت‌الله رئیسی در بازدید سرزده از دادگستری شهرستان بهارستان:
رئیس قوه قضائیه گفت، دادگستری‌ها کار عریضه نویسی برای افراد کم‌بضاعتی که توانایی پرداخت هزینه آن را ندارند، انجام دهند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه صبح شنبه به صورت از پیش اعلام نشده با حضور در دادگستری شهرستان بهارستان از شعب کیفری، حقوقی و مدنی این دادگستری بازدید کرد. رئیس قوه قضائیه در جریان این بازدید به گفتگو با کارکنان این مجتمع قضایی، ارباب رجوع و وکلا پرداخت و در برخی موارد دستورات لازم را جهت حل مشکلات مردم صادر کرد. آیت‌الله رئیسی ضمن انتقاد از اجبار کردن مردم برای آوردن مجدد مدارک و گواهی‌های بانکی جهت استفاده در پرونده جدید گفت: فردی که یک بار مدارک و گواهی‌های بانکی خود را به دادگستری ارائه داده، نباید برای راه‌اندازی پرونده جدید خود مجدد هزینه‌ای متحمل شود تا همان مدارک قبلی را به دادگستری ارائه دهد؛ در اینگونه موارد باید از همان مدارک تهیه شده در پرونده قبلی استفاده شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه لازم نیست کسانی که پولی برای عریضه نویسی ندارند وجهی پرداخت کنند، گفت: باید تا آنجا که امکان دارد هزینه‌های مردم را کم کرد. نباید شرایط به نحوی باشد که کار آن فردی که پولی برای عریضه نویسی ندارد انجام نشود.

آیت‌الله رئیسی در همین زمینه گفت دادگستری‌ها کار عریضه نویسی برای افراد کم‌بضاعتی که توانایی پرداخت هزینه آن را ندارند، انجام دهند. رئیس قوه قضائیه ضمن توصیه به مسئولان و رؤسای مجتمع‌ها و واحد‌های قضایی به حضور در میان ارباب رجوع و پیگیری مشکلات و گرفتاری‌های آن‌ها گفت: تنها ذکر خدا ما را به خداوند متعال نزدیک نمی‌کند بلکه پیگیری و حل مشکلات مردم، زمینه‌ساز نزدیک کردن ما به خداوند متعال است.

آیت‌الله رئیسی در پایان با اشاره به وظیفه ذاتی دادگستری که همان «رفع ظلم» است، خاطرنشان کرد: آن مَردی که اجازه دیدن فرزند را به مادر نمی‌دهد «ظالم» و «بی‌رحم» است و دادگستری که مسئولیت رفع ظلم را بر عهده دارد باید با اقدامات قانونی خود اجازه انجام چنین ظلمی را ندهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار