کد خبر: 1043158
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به نشست مشترک کمیسیون برجام در وین
: نشست حضوری کمیسیون مشترک برجام روز سه‌شنبه در وین برگزار شد. تنها خبر منتشر شده از این نشست مصاحبه‌های جسته گریخته‌ای از مذاکره‌کنندگان بوده که نتایج را «سازنده» خوانده و از ادامه مذاکرات در روز جمعه گفته‌اند. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش‌ها و نقطه نظرات خود را در خصوص این نشست منتشر کردند و در توئیت‌هایی مطالبات خود را از دولت بیان داشتند.

جوان آنلاین: نشست حضوری کمیسیون مشترک برجام روز سه‌شنبه در وین برگزار شد. تنها خبر منتشر شده از این نشست مصاحبه‌های جسته گریخته‌ای از مذاکره‌کنندگان بوده که نتایج را «سازنده» خوانده و از ادامه مذاکرات در روز جمعه گفته‌اند. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش‌ها و نقطه نظرات خود را در خصوص این نشست منتشر کردند و در توئیت‌هایی مطالبات خود را از دولت بیان داشتند. آن‌ها بار دیگر به دولت تذکر داده‌اند که نباید کشور را معطل این مذاکرات کرد و باید از تجربیات گذشته و بدعهدی طرفین غربی عبرت گرفت. کاربران تأکید کردند راه‌حل مشکلات کشور را باید در داخل کشور جست‌وجو کرد و نباید چشم انتظار گشایشی از سوی امریکای بدعهد بود. در ادامه بخش‌هایی از این واکنش‌ها را می‌خوانید.

 
حبیب ترکاشوند:

نشریه امریکایی جوئیش ژورنال: نشست روز سه‌شنبه وین بر مبنای طرح مکرون به روحانی و بایدن برگزار شد. بر اساس این طرح، امریکایی‌ها با آزادسازی یک‌میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده و آزادی چند زندانی ایرانی به برجام برمی‌گردند، در حالی که ساختار تحریم‌ها را حفظ خواهند کرد.

رضا سراج:

نشست وین یک بازی برد- برد برای غربگرا‌ها و کشور‌های غربی است! از یک طرف با ژست احیای برجام به برخی گشایش‌های مقطعی با منشأ داخلی و نجات جریان غربگرا در انتخابات پیش‌رو نظر دارد و از طرفی به توقف مجدد فعالیت‌های هسته‌ای ایران! وگرنه مطلقاً هیچ تحریمی به صورت واقعی برداشته نخواهد شد!

عبدالله گنجی:

‏راهبرد امریکا از امروز مذاکره، مطالبه حداکثری، فشار حداکثری و گشایش حداقلی است. گشایش حداقلی نیز با هدف ایجاد اختلافات داخلی است.

محسن پورعرب:

میدونستید زمانی که دولت به دنبال برجام بود، ۴۷سناتور امریکایی نامه نوشتن و گفتن براساس قانون اساسی امریکا اگه توافقی به تأیید کنگره نرسه، یه توافق اجراییه که رئیس‌جمهور بعدی میتونه باطلش کنه و قابل پیگیری حقوقی نیست! حالا دولت در وین به دنبال چیست؟

وحید محمدی:

راه‌حل مشکلات کشور، در حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی است نه التماس به غربی‌ها در نشست وین و کمیسیون مشترک برجام. کاش می‌فهمیدند...

سیدمحمد حسینی:

نشست وین و CNN: «دولت اعتدال‌گرایان رو به پایان است، با یک مجلس تندروتر روبه‌رو هستند و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند رویکرد سختگیرانه‌تری علیه غرب باشد. بازگشت به تعهدات برجام باید سریعاً مورد توجه قرار گیرد تا میزان مشارکت در انتخابات به نفع اعتدال گرایان افزایش یابد.»

حسن عابدینی:

امریکا قصد بازگشت به برجام بدون اجرای تعهدات دارد. آزادسازی اندکی از دارایی‌های بلوکه شده و تعلیق احتمالی چند روزه تحریم در قالب فروش چند محموله نفتی و بازگشت بهای آن، یک فریب است. تحریم بانکی و خرید و فروش کالا در گام نخست باید لغو و با راستی آزمایی مستمر صحت آن تأیید شود.

امیرعلی ابوالفتح:

بایدن حتی اگر هم بخواهد، نمی‌تواند بدون مطمئن ساختن کنگره از رعایت کامل مفاد برجام از سوی تهران، تحریم‌های هسته‌ای ایران را بردارد. قانون کنگره، رئیس‌جمهوری امریکا را موظف کرده است گزارش پایبندی ایران به برجام را به اطلاع کنگره برساند و سپس به تعلیق تحریم‌های ایران ادامه دهد.

محمد کرمانی:

برجام لاشه‌ای بیشتر نیست. تلاش برای احیای آن با تنفس مصنوعی فقط خسته کردن توان دیپلماسی کشور و بازی مجدد با افکار عمومی است. کاش دولت دست برمی‌داشت و همین تلاش را برای حل مشکلات از طریق اقتصاد مقاومتی می‌کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
این برجام بازی (که نتیجه نهأییش‌اش را هم همه میدانند)، دیگر حماقت نیست،خیانت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار