کد خبر: 1043145
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
نساجی، فرصتی برای بازگشت پرسپولیس به صدر
هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال عصر امروز با مصاف پرسپولیس – نساجی مازندران آغاز می‌شود. البته دو تیم صنعت نفت آبادان و استقلال هم باید امروز به مصاف هم می‌رفتند که این بازی به دلیل دیدار‌های آبی‌پوشان پایتخت در لیگ قهرمانان به تعویق افتاد.
دنیا حیدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: شاگردان یحیی گل‌محمدی ساعت ۱۸:۵۰ امروز در آزادی برای بازپس‌گیری صدر جدول به مصاف نساجی مازندران می‌روند، تیمی که بعد از تغییرات اجباری که در ابتدای فصل در کادر فنی آن ایجاد شد، نتوانست انتظارات را برآورده کند و با کسب نتایج ضعیف در قعر جدول جای گرفت. سرانجام، اما تغییرات متعدد در این تیم با حضور ساکت الهامی در رأس کادرفنی نماینده قائمشهر جواب داد و سه برد پیاپی (دو برد در لیگ و یک پیروزی در جام حذفی) را برای نساجی به دنبال داشت، اما درست در روز‌هایی که امیدوار بود با ادامه روندی که در پیش گرفته خود را از قعر جدول جدا کند، آفت کرونا به این تیم زد تا دست نماینده قائمشهر در بازی با مدافع عنوان قهرمانی در پوست گردو بماند.

دغدغه پرسپولیس از بلای جان نساجی

بازی رفت دو تیم با تساوی به پایان رسیده بود و نساجی بعد از سه برد اخیر خود می‌توانست بار دیگر پرسپولیس را به چالش بکشد، اما کرونا بلای جان این تیم شد. درست بعد از بازی با نفتی‌های مسجدسلیمانی بود که گفته شد تست هفت نفر از اعضای تیم و کادر فنی نساجی مثبت شده است و حالا آنطور که پزشک این تیم و مربی‌اش می‌گوید تعداد کرونایی‌ها افزایش یافته و علاوه بر چهار بازیکن، شش نفر از اعضای کادر فنی نیز با این ویروس دست به گریبان شده‌اند، به طوری که حتی ساکت الهامی نیز با توجه به وضعیت نه‌چندان جالب تیمش و اینکه موفق به دادن تست نشده بود در کنفرانس قبل از بازی حاضر نشد تا بعد از دادن تست و مشخص شدن وضعیت خود در کنار سایر نفرات تیم قرار بگیرد. این مسئله، اما تنها نساجی را درگیر نکرده، چراکه پرسپولیس باید به زودی برای حضور در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راهی هند شود و انبوه کرونایی‌های نساجی دغدغه جدی یحیی گل‌محمدی است که مبادا بحث ناقل بودن بازیکنان نماینده قائمشهر پرسپولیس را در سفر به هند و مصاف با الریان به چالش بکشد.

خط و نشان برای مدافع عنوان قهرمانی

نوار پیروزی‌های پرسپولیس هفته گذشته با تساوی برابر شهرخودرو در مشهد پاره شد. نتیجه‌ای که در پی فرصت‌طلبی سپاهان باعث به زیر کشیدن سرخپوشان از صدر جدول شد و حالا تنها پیروزی مقابل نساجی است که می‌تواند موقعیت از دست رفتن یاران یحیی را به این تیم برگرداند، آن هم در روزی که یحیی به دلیل دریافت کارت زرد چهارم در بازی قبلی از نشستن روی نیمکت سرخپوشان محروم است. البته روی کاغذ تیم دوم جدول نباید کار چندان سختی برابر شاگردان الهامی که در رده پانزدهم جا خوش کرده‌اند داشته باشد، خصوصاً که تعدادی از بازیکنان این تیم نیز به دلیل ابتلا به کرونا نمی‌توانند نساجی را در آزادی همراهی کنند. از سوی دیگر نساجی تا پیش از ساکت الهامی ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را داشته، اما امروز پرسپولیس بی‌تردید با تیمی متفاوت روبه‌روست که دست‌کم گرفتن آن می‌تواند نتیجه‌ای، چون دور رفت را به دنبال داشته باشد و دور شدن هرچه بیشتر سرخپوشان از صدری که سپاهان ثابت کرده برای به دست آوردن و حفظ آن از هیچ کوششی فروگذار نیست. ضمن اینکه مصطفی صداقت، مربی تیم نساجی در کنفرانس خبری قبل از بازی صراحتاً تأکید کرده که اگرچه پرسپولیس تیم خوبی است، اما ما هم سهم خود را از این بازی می‌خواهیم و به جایگاهی که داریم نگاه نمی‌کنیم، چراکه انسان به امید زنده است و ما هم به امید کسب پیروزی در آزادی به میدان می‌رویم. البته با دو برد خودمان را گم نمی‌کنیم، اما حریف دست و پا بسته‌ای هم برای پرسپولیس نیستیم و این را خواهید دید.

امید یحیی به عیسی

برگ برنده پرسپولیسی که مهاجمان آن در طول ۱۹ هفته گذشته عملکردی فاجعه‌آمیز داشته اند می‌تواند حضور عیسی آل‌کثیر در بازی با نساجی باشد. مهاجم خوزستانی سرخپوشان که اگرچه با پایان دوران محرومیتش در دقایق واپسین مصاف با شهرخودرو هم به میدان رفت، اما بازی امروز در آزادای برابر نساجی می‌تواند نقطه عطف حضور او در جمع سرخپوشان باشد، خصوصاً که با توجه به عملکرد ضعیف مهاجمان پرسپولیس حالا علاوه بر کادر فنی، حتی امید هواداران پرسپولیس نیز تنها به آل‌کثیر است. البته مطهری، دستیار یحیی در کنفرانس قبل از بازی برای حفظ آرامش سرخپوشان به خصوص برابر انتقاد‌هایی که به مهاجمان این تیم می‌شود از منتقدان خواهش کرد که فشار را از روی مهاجمان پرسپولیس بردارند تا این تیم بتواند آنطور که باید و انتظار می‌رود نتیجه بگیرد. اما حتی مطهری هم خوب می‌داند که عملکرد مهاجمان این تیم جایی برای دفاع ندارد، ولی شاید حضور دوباره آل‌کثیر در ترکیب تیم و ایجاد فضای رقابتی و همچنین پیش‌رو بودن لیگ قهرمانان آسیا بتواند تغییراتی ایجاد کند و باعث شود که پرسپولیس با کسب یازدهمین برد این فصل با روحیه و انگیزه‌ای قابل قبول خود را مهیای مصاف با الریان در لیگ قهرمانان آسیا کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار