کد خبر: 1043106
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
معاون کل وزارت بهداشت از فعالیت مشاغل در شهر‌های قرمز و نارنجی انتقاد کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط اینترنتی در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور و اعمال محدودیت‌ها توضیحاتی ارائه داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۷ شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر ۱۱ شهر کشور در وضعیت آبی قرار دارند و اعمال محدودیت‌ها ضروری است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه متأسفانه با توجه به اعلام محدودیت فعالیت مشاغل در شهر‌های قرمز و نارنجی برخی از گروه‌ها هنوز به این موضوع توجهی ندارند، توضیح داد: مشاغل گروه‌های دو و سه در شهر‌های قرمز و نارنجی باید به مدت دو هفته تعطیل باشند همچنین فعالیت بوستان‌ها، پاساژها، مراکز خرید بزرگ، بازارها، مراکز خرید سرپوشیده و بازار‌های روز باید متوقف شود.

حریرچی خاطرنشان کرد: مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، فروشگاه‌های لوازم منزل و مبلمان و فروشگاه‌های اسباب‌بازی باید به مدت دو هفته تعطیل شوند.

وی خاطرنشان کرد:‌فعالیت آتلیه‌های عکاسی، آژانس‌های مشاور املاک، مراکز تهیه و توزیع غذا با پذیرش مشتری نیز باید متوقف شود همچنین مراکز فروش طلا و جواهر و باشگاه‌های ورزشی نیز باید به مدت دو هفته فعالیت خود را متوقف کنند.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه نظارت بر تعطیلی‌ها بر عهده وزارت بهداشت است، اظهار داشت: دستگاه‌های مجری این امر وزارت صمت و اتحادیه‌ها هستند تا این محدودیت فعالیت‌ها اعمال شود مردم می‌توانند تخلفات را به وزارت صمت اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شهر‌های با رنگ نارنجی فعالیت تالارها، استخرها، پاساژها، آموزشگاه‌های زبان و موسیقی با حضور بیش از ۱۰ نفر، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و موزه‌ها باید متوقف شود و ما به عنوان دستگاه ناظر از اعمال نشدن تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها در برخی از شهر‌های نارنجی و قرمز گلایه داریم به خصوص در شهر‌های قرمز که این مراکز باز هستند و فعالیت آن‌ها منجر به افزایش شیوع بیماری خواهد شد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار