کد خبر: 1043015
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت که بیش از ۸۰‌درصد افراد بهبودیافته دوباره به چرخه اعتیاد برمی‌گردند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: اسکندر مؤمنی روز گذشته در اختتامیه مجازی جشنواره یاریگران زندگی توضیح داد: تمرکز عمده ما بر اقدامات مقابله‌ای بود، اما به این نتیجه رسیدیم که در کنار اولویت قرار دادن مقابله با موادمخدر حتماً کاهش تقاضا و پیشگیری نیز باید مدنظر قرار دهیم. متولیان مربوطه باید تلاش کنند تا موادمخدر وارد کشور نشود یا به حداقل ممکن برسد همچنین اقدامات بازدارنده انتظامی و قضایی و پیشگیرانه و فرهنگی نیز باید صورت گیرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در بحث درمان اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: در هفته‌های آینده، دو داروی بسیار مؤثر و جدید در رابطه با درمان اعتیاد رونمایی می‌شود. این دارو‌ها به پارادایم حاکم بر درمان تغییر اساسی خواهد داد، اکنون تمرکز ما در درمان معتادان، کاهش آسیب است و به دنبال این هستیم که یک معتاد در شرایط مناسب تثبیت شود، وضعیت وی بدتر نشده و درمان وی نیز صورت گیرد.
وی افزود: در حوزه درمان معتادان بر این باوریم که ۸۰‌درصد افرادی که درمان شده‌اند، دیگر به چرخه اعتیاد بازنگردند، اما اکنون موضوع برعکس است یعنی بیش از ۸۰‌درصد افراد بهبودیافته مجدداً به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.

مؤمنی با بیان اینکه حدود ۱۵‌اردوگاه برای ساماندهی معتادان متجاهر در مدت دو سال راه‌اندازی شد و اکنون بیش از ۸۰‌درصد معتادان متجاهر ساماندهی شده‌اند، گفت: موضوعات فرهنگی و پیشگیرانه در عین داشتن راهبرد و محصولات مناسب، نیاز به استمرار و صبر دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار