کد خبر: 1043007
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
جای خالی طارمی در مصاف پورتو- چلسی
مرحله رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دو دیدار دیگر پیگیری می‌شود که طی آن پورتو با چلسی و بایرن با پاری‌سن‌ژرمن دیدار می‌کند.
دنیا حیدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پورتو بدون شک شگفتی‌ساز این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپاست که با حذف یوونتوس موفق شد به جمع هشت تیم نهایی راهی یابد و بعد از این موفقیت، مصاف با چلسی در یک‌چهارم نهایی برای این تیم و صدالبته مهاجم ایرانی آن اتفاق قابل توجهی بود که می‌توانست بار دیگر طارمی و تیمش را در صدر اخبار قرار دهد، اما طارمی که به دلیل عدم گلزنی در ۹ بازی گذشته (چه در لیگ پرتغال و چه در بازی دوستانه با تیم ملی سوریه در ترکیب تیم ایران) فشار زیادی را تحمل می‌کند، به دلیل دریافت کارت قرمز در مصاف با یووه حضور در بازی با چلسی در دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد، آن هم در شرایطی که به‌رغم طلسمی که در گلزنی گریبان این بازیکن را گرفته، حضورش در ترکیب پورتو می‌توانست تأثیر بسزایی داشته باشد. درست همانند آخرین بازی تیمش در لیگ پرتغال که با پنالتی که این مهاجم ایرانی برابر سانتاکلارا گرفت، برتری ۲ بر یک تیمش را سبب شد. پورتو، اما در حالی برای مصاف با چلسی راهی اسپانیا شده که نه فقط طارمی را به دلیل محرومیت که محمد امبابه را نیز به دلیل مصدومیت به همراه ندارد. اما حریف انگلیسی پورتو هم بعد از شکست سنگین برابر وست‌بروم شرایط روحی مناسبی ندارد. اولین شکست توماس توخل در دوران حضور در چلسی با نتیجه ۲ بر ۵ و در خانه برابر وست‌بروم رقم خورد تا این تیم دچار شوک بزرگی شود و کارش برای آغاز مرحله یک‌چهارم نهایی سخت شود، به طوری که کریستن پولیسیچ، وینگر آبی‌ها می‌گوید بازی با پورتو یک آزمایش سنجش قدرت ذهنی برای بازیکنان چلسی است که البته باید دید بازنشسته‌ها از پس آن برمی‌آیند یا همچون یووه مقهور شگفتی‌سازی‌های پورتو که در سه بازی گذشته خود برنده بوده، می‌شوند. با وجود این چلسی که با عبور از سد یکی از مدعیان قهرمانی این فصل (اتلتیکو) به یک‌چهارم راه یافته، بدون شک بیدی نیست که با این باد‌ها بلرزد و از همان زمان قرعه‌کشی نیز از پورتو به عنوان بهترین قرعه برای راه یافتن این تیم به جمع چهار تیم نهایی یاد می‌شد، اما بعد از باخت سنگین آبی‌های انگلیسی باید دید یاران طارمی می‌توانند تیم رده پنجم جدول لیگ برتر را باز هم شوکه کنند یا توخل برای فرار از این بحران پورتو را قربانی می‌کند.

تکرار فینال لیگ فصل قبل

در دیگر دیدار امشب که به طور همزمان ساعت ۲۳:۳۰ برگزار می‌شود بایرن‌مونیخ به مصاف پاری‌سن‌ژرمن می‌رود. دیدار حساسی که تکرار فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان است، به همین دلیل اهمیت بالایی برای دو تیم دارد و انگیزه‌های آن‌ها را برای صعود به مرحله بعدی افزایش داده است. با این حال پولدار‌های پاریسی در حالی برابر حریف آلمانی صف‌آرایی می‌کند که در آخرین بازی خود در لیگ فرانسه با قبول شکست یک بر صفر مقابل لیل صدرنشینی را تقدیم حریف کرد. حال آنکه بایرن در هفت بازی گذشته رنگ باخت به خود ندیده است و آخرین شکست این تیم به دوم اسفند ماه و بازی با فرانکفورت در هفته بیست و دوم بوندس‌لیگا برمی‌گردد. با وجود این عدم حضور رابرت لواندوفسکی، مرد سال ۲۰۲۰ جهان در این بازی به دلیل مصدومیت بدترین اتفاق برای بایرن است که امباپه آن را اتفاقی خوب برای پاریسی‌ها می‌داند، اما پرسنل کیمپمبه می‌گوید که دوست دارد برابر بهترین بازیکن بایرن و فوتبال دنیا بازی کند و از عدم حضور ستاره لهستانی بایرن در این بازی ابراز نارضایتی می‌کند. با وجود عدم حضور مرد سال ۲۰۲۰ در بازی برابر پاری‌سن‌ژرمن، رابرت لواندوفسکی، گلزن قهار بایرن‌مونیخ که با مصدومیت اخیر خود بازی رفت و برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی را از دست داده بر این باور است که بایرن در غیاب لواندوفسکی هم بایرن است و این مسئله باعث نمی‌شود که پاریسی‌ها شانس اول صعود به مرحله نیمه‌نهایی باشند. با این حال لواندوفسکی تأکید می‌کند بایرن آنقدر احمق نیست که مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را دست‌کم بگیرد و با دلخوش کردن به شکست اخیر این تیم برابر لیل تصور کند که کار ساده‌ای برای عبور از سد مدعی قهرمانی لیگ فرانسه دارد. اما آنچه مسلم است مصاف حساس بایرن- پاری‌سن‌ژرمن دیداری جذاب است که پیش‌بینی نتیجه آن به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار