کد خبر: 1042899
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان عنوان کرد :
دکتر فریده روشن نماینده شورای شهر اصفهان گفت : در راستای حمایت از سازمانهای مردم نهاد در این دوره، حمایتهای خوبی به عمل آمد. اولویت واگذاری مراکز فرهنگی به سازمانهای مردم نهاد، حمایتهای مالی، برنامه های مشارکتی و .. در این دوره به طور قابل توجهی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان  اظهارداشت: اکنون تعداد سازمانهای مردم نهادی که با مدیریت شهری در ارتباط و فعالیتهای مشترک دارند از 6 سازمان مردم نهاد در اوایل دوره به بیش از 80 سمن افزایش داشته است و این نشان می دهد که در این اولویت موفق بوده ایم.

وی افزود: در خصوص سرانه ورزشی و تفریحی علاوه بر برگزاری رویدادهای ورزشی  و تفریحی به احداث، توسعه، بهسازی و استاندارد سازی فضاهای موجود پرداخته شد. که می توان از جمله اقدامات به احداث شش ورزشگاه امیرالمومنین، رستم، سهراب، مادروکودک، دستگرد و کشتی مولا علی اشاره نمود.

دکتر روشن اضافه کرد :همچنین رویدادهای ورزشی متعدد مانند جام مولای عرشیان بانوی قدسیان اشاره کرد. که این رویدادها در جهت تقویت فرهنگ ورزش و تندرستی و همچنین کشف استعدادها صورت گرفته است. همچنین در راستای توسعه ورزش صبحگاهی ایستگاههای ورزش صبحگاهی از 129 ایستگاه در سال 96 به 167 ایستگاه در حال حاضر افزایش یافته است و بیش از 8300 متر به سرانه فضای ورزشی شهر افزوده شده است. همچنین در ایجاد و احداث فضاهای ورزشی مناطق کمتر برخوردار مورد توجه قرار داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان  اذعان کرد:احداث پردیس خانواده محور در کنار برج کبوتر ردان از دیگر پروژه هایی است که با رویکرد فراهم نمودن فضاهای تفریح مناسب برای همه اعضای خانواده و در راستای فرهنگ سازی تفریح خانوادگی تصویب و بودجه لازم برای آن در نظر گرفته شده است. 

 وی در راستای ایجاد نمانام اصفهان و رویدادهای بین المللی گفت: در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفت وعلاوه بر جشنواره بین المللی فیلم کودک که دبیرخانه دائمی آن در شهر اصفهان است، به تلاشها و برنامه هایی می توان اشاره کرد که نهایتا منجر به دریافت نشان شهر دوستدار کودک برای اصفهان گردید.

روشن ابراز نمود:  این تلاشها در عرصه بین الملل ودر عرصه عمرانی و در عرصه رویدادی و با رویکردی فرهنگی برای مناسب تر کردن فضاهای شهری برای کودکان و نوجوانان صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین تلاشهایی که برای ارتباط هر چه گسترده تر و موثرتر برای ارتباط با خواهرخوانده های اصفهان صورت گرفت. که از آن جمله می توان به طرح شهروند دیپلمات و .. اشاره کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان  بیان داشت:همچنین با توجه به اینکه اصفهان شهر خلاق در زمینه صنایع دستی است در راستای حمایت از صنایع خلاق در ابتدا کارگروه صنایع خلاق تشکیل گردید و لایحه صنایع خلاق تصویب شد و  اعتبارات لازم را مصوب و برنامه های متعددی اجرا گردید. از جمله می توان به رویداد بین المللی صنایع دستی که هم در جهت حمایت از هنرمندان و همچنین شناساندن و معرفی هر چه گسترده تر ظرفیتهای بی بدیل شهر اصفهان صورت گرفته است، اشاره نمود. 

وی نامگذاری روز کمال و بازسازی مقبره این شاعر گرانقدر و همچنین پارکی که مجاورآن قرار دارد  رارویکردی فرهنگی و گردشگری دانست وبیان کرد:  این باز سازیها جایگاه واقعی اصفهان را با توجه به بزرگان این شهر به شهروندان این شهر به ویژه جوانان و نیز سایر گردشگران نشان می دهد. همچنین پیگیری بحث تپه اشرف را به منظور احیای هویت تاریخی اصفهان که در بحث رونق گردشگری اصفهان خواهد بود به طور جدی دنبال نمودیم.

وی بااشاره به اقدامات دیگر نوسازیها وبهسازیها گفت: می توان به تشکیل کمیته عالی و سیاستگذاری چهارباغ اشاره نمود که در جهت احیای هویت تاریخی چهارباغ با تشکیل جلسات متعدد و بهره گیری از نظرات کارشناسان و اساتید تاریخ اصفهان تصمیمات متعددی صورت گرفت و همچنان ادامه دارد و از جمله می توان به احداث مجموعه تئاتر شهر که قرارداد آن با بخش خصوصی منعقد شده است اشاره نمود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان عنوان کرد : در بحث زنان، کمیته زنان کمیسیون فرهنگی ورزشی، پیگیر ارتقای زنان در سیستم مدیریت شهری با توجه به شایستگیهای آنان بود. علاوه بر این شیوه نامه سلامت اجتماعی زنان به تصویب رسید و  در همین راستا پیگیر ایجاد مراکز توانمند سازی زنان بودیم که مرکز توانمند سازی بانو امامی به بهره برداری رسید و مرکز توانمند سازی زنان در منطقه 14 که بودجه ایی برای آن در نظر گرفته شده است.

دکتر روشن ابراز داشت :در بحث ساماندهی زنان کارتن خواب دو سامان سرا توسط سازمانهای مردم نهاد ایجاد شد که مدیریت شهری حمایتهای لازم را از این موضوع به  عمل آورد. و نیز پیگیر ایجاد بازارچه برای فروش محصولات زنان سرپرست خانوار بوده ایم.

وی تصریح کرد:همچنین برای ساماندهی باغهای بانوان، بودجه ایی در نظر گرفته شده است. طرح توسعه باغ بانوان طلوع یکی از طرحهایی است که با خرید حدود 8000 مترمربع زمین اجرای آن آغاز شده است. وبا توجه به مطالبات زنان در بحث دوچرخه سواری مکانی در باغ فدک برای آنان در نظر گرفته شد. 

دکتر روشن اظهار کرد : احداث فضاهای فرهنگی و ساماندهی فضاهای موجود از جمله اقداماتی بود که هر ساله بودجه های لازم برای آن مصوب شد. که از مهمترین آنها  می توان به بازسازی و ساماندهی تالارهنر، احداث سینما بهمن و سینما مهتاب ، فرهنگسرای استاد جمشید مظاهری و... بود که در ایجاد زیرساخت‌ها نیز توجه بیشتری به مناطق کمتر برخوردار داشتیم.

وی طرح توسعه کتابخانه مرکزی و ایجاد کتابخانه تخصصی رسانه، را یکی دیگر از پیشترفتهای حوزه فرهنگ دانست وگفت:  افزایش حدود دویست هزار رکورد کتاب در کتابخانه ها، اجرای طرحها و برنامه هایی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، ایجاد کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در مناطق 15 گانه از جمله اقداماتی است که در دست اجرا می باشد. نیز  تفاهم‌نامه‌ای با  کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بسته شده که در فاز اول پس از عقد تفاهم نامه ۸۰ میلیون کتاب و بالغ بر ۱۰۰ عنوان نشریه که در حوزه اصفهان بوده به صورت دیجیتال شده و در اختیار کتابخانه های شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود : همچنین با هدف بهره وری مراکز فرهنگی، اقدام به واگذاری این مراکز به بخش خصوصی نمودیم. که این واگذاریها با بررسی طرحهای ارائه شده از سوی متقاضیان صورت می گیرد. در کنار آن حمایتهایی از سوی مدیریت شهری می شود.

دکتر روشن ابراز داشت: در بحث کارآفرینی طرحها و برنامه های متعددی اجرا شد که از آن جمله می توان به طرح توان هفت اشاره نمود.

وی گفت: با توجه به شرایط پیش بینی نشده کرونا، برای تداوم برنامه های فرهنگی در شهر فرهنگسرای مجازی ایجاد شد.

این عضو شورای شهرخاطر نشان کرد:از جمله برنامه ها و طرحها می توان به سفیران امید، شبهای روشن، جشنواره ادبی جمالزاده ، چاپ کتابهای مختلف در زمینه های فرهنگی تاریخی و ... اقدامات و برنامه های فرهنگی تخت فولاد و.. اشاره کرد.

دکتر روشن در آخرین بخش دیدگاهی خود اضافه کرد : دیدگاه در روزها یا آینده نزدیک برنامه ههای در دست اجرا و مصوب شده با پیگیری و مداومت به ثمر خواهد نشست. در روزهای آتی شورا پیگیر هر چه بهتر و سریعتر انجام شده تصمیمات و برنامه هایی هستم که مصوب شده است. همچنین پیگیر حل مسائلی که همچنان وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان  در پایان خدمت به جامعه را از وظایف خود دانست وگفت: معتقدم هر مسئولی در هر جایگاهی قرار بگیرد متناسب با آن جایگاه باید توجه خود را معطوف به خدمت به جامعه و مردم کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر