کد خبر: 1042802
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
با همت محققان داخلی صورت می گیرد
خبرهای خوشی از تولید محصولات جدید دارویی در آستان قدس رضوی در راه است؛ آن هم در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، آن را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کرده اند.

امسال قرار است به همت شرکت داروسازی شیراز سرم، از شرکت های زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی، کشور در زمینه تامین داروی انفوزیون وریدی لینزولید به خودکفایی برسد و با تولید کیسه 300 میلی لیتری لینزولید حاوی 600 میلی گرم دارو، برای نخستین بار در کشور، وابستگی به واردات آن قطع شود.

تلاش برای قطع وابستگی به واردات

مدیرعامل شرکت داروسازی شیراز سرم دراین باره گفت: لینزولید(Linezolid) از جمله آنتی بیوتیک های مورد استفاده برای درمان عفونت های مقاوم و پیچیده است. این دارو از جمله داروهای وارداتی کشور است که طی سال های اخیر، به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان، گاهی با کمبود و یا افزایش قیمت در بازار مواجه شده و مشکلاتی را برای بیماران ایجاد کرده است.

محمد حسن موقعی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای رفع نیاز به واردات این دارو افزود:به همت محققان داخلی در شرکت داروسازی شیراز سرم، برای اولین بار در کشور این محصول در کیسه تزریقی تولید می شود که می تواند مشکلات موجود در خصوص تامین و قیمت بالای آن را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

وی ادامه داد: اجرای فرمولاسیون این دارو توسط متخصصان شرکت داروسازی شیراز سرم همراه با انتقال تکنولوژی در حال انجام است.

موثر در درمان عفونت های باکتریایی

وی همچنین با اشاره به نقش این دارو در کنترل عفونت های مقاوم و کاهش میزان مرگ و میر ناشی از آن گفت: لینزولید به عنوان آنتی بیوتیک با طیف اثر گسترده و موثر بر سوش های مقاوم باکتریایی، در درمان عفونت های پیچیده به خصوص عفونت های تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این آنتی بیوتیک در درمان عفونت های باکتریایی که همزمان با کرونا در بیماران کرونایی بروز می کند کارایی دارد.

برنامه ریزی برای صادرات

موقعی از برنامه ریزی این شرکت برای صادرات محصول به کشورهای همسایه نیز خبر داد و گفت: با تولید فرم انفوزیون وریدی این دارو نه تنها نیاز کشور به واردات این محصول رفع می شود، بلکه می توان چشم اندازی روشن را برای صادرات این دارو به کشورهای اطراف متصور شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار