کد خبر: 1042658
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
دبیرکل جمعیت هلال احمر با انتقاد از کمبود بودجه در هلال احمر، گفت:در بحث امداد جاده‌ای، هلال احمر ۵۶۰ پایگاه دارد، آمبولانس و دستگاه‌های مربوط به نجات داریم، اما یک ریال در ردیف‌های هلال احمر وجود ندارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمد حسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اینکه در طرح جدید مدیریت بحران اختیارات هلال احمر بیشتر شده است، چه برنامه‌ای دارید؟»، بیان داشت: بعد از وقوع زلزله بم، قانون مدیریت بحران را نوشتند و بر اساس سازمان مدیریت بحران، تقسیم کار صورت گرفت.

وی ادامه داد: در تقسیم کار جدیدی که به هلال احمر محول شد، دو سه فعالیت جدید اعلام شد که البته هلال احمر همین کار را انجام می‌داد. وقتی هلال احمر این کار‌ها را به عنوان کمک به مردم انجام می‌دهد، به مردم جوابگوست؛ اما حرف ما در مدیریت بحران این بود که اشکالی ندارد که وظائفی را به ما محول کردید و ما نیز آن را با کمک مردم انجام می‌دهیم، اما باید اعتبارات لازم آن نیز داده شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: برای نمونه اگر بخواهیم آموزش همگانی بگذاریم، ۸۰ میلون نفر جمعیت است؛ حالا اگر بخواهیم برای ۵۰ میلیون نفر آموزش ارائه دهیم، هزینه دارد؛ مانند پرداخت حق‌الزحمه مربیان؛ لذا ردیفی در این خصوص وجود ندارد.

قوسیان مقدم بیان داشت:در بحث امداد جاده‌ای هلال احمر ۵۶۰ پایگاه دارد، آمبولانس و دستگاه‌های مربوط به نجات داریم، اما یک ریال در ردیف‌های هلال احمر وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اینکه اکنون نیرو‌های امدادی می‌گویند حقوق ندارند، درست می‌گویند؛ چون ردیفی نداریم. ما می‌گوییم ردیفی قرار دهید و بعد، نظارت هم داشته باشید؛ اما اکنون نظارت انجام می‌دهند، اما بودجه نمی‌دهند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ابراز داشت: اگر نیروی امدادگر ما در یک صحنه حادثه‌ای دیر برسد، به قاضی شکایت می‌کنند که اگر زود آمده بود، نجات پیدا کرده بودیم؛ اما اگر دولت از ما توزیع می‌خواهد، باید پول آن را هم بدهد؛ اختلاف ما در اینجاست.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
وقتی که مدیر هلال احمر دزد از آب در می اید تا دولت بعدی نباید هم بودجه داشته باشید
البته بجز برخی امور .....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار