کد خبر: 1042499
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تجربه های موفق استان در جهش تولید و رفع موانع آن گفت: برای تحقق شعار امسال نیز اهتمام جدی داریم.

محمدرضا پورمحمدی در خصوص شعار سال اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری کاملا حکیمانه و با تدبیر می باشد، زیرا گره تمام مشکلات حتی مشکلات فرهنگی و اجتماعی در گرو تولید،  کارآفرینی و فعالیت های اقتصادی است.

وی ادامه داد: منشا برخی از بزهکاری ها، مشکلات اقتصادی است و حتی بخشی از دلایل افزایش آمار طلاق و اعتیاد به فعالیت های اقتصادی مربوط می شود.

وی اظهار کرد: در نگاه کلان، تولید داخلی توانسته تحریم های ظالمانه استکبار جهانی را خنثی کند و اگر در گذشته و سال قبل تولید و توانمندی داخلی ارتقا نمی یافت، طبیعتا تحریم ها بسیار شکننده می شد.

وی اضافه کرد: هر چند آثار تحریم ها در زندگی مردم به صورت محسوس تاثیر منفی گذاشته، ولی اتکا به تولید توانسته ما را در تولیدات صنعتی و غذایی بی نیاز کند.

وی ادامه داد: در بازار شاید اجناس به قیمت بالا یافت شود، ولی اینکه چیزی اصلا وجود نداشته باشد را نداریم که علت این گرانی ها نیز جای بحث دارد.

وی اضافه کرد: توانمندی داخلی کمک کرد تا هربه استکبار جهانی را بشکنیم و مقاومت مردم ایران جواب داد.

وی گفت: اکنون پیشتازی در این مبارزه در گرو تولید است و بخش عمده تولید نیز همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، رضایت بخش است و باید به مانع زدایی توجه جدی شود و وبروکراسی اداری و موانعی که در مسیر رونق اقتصادی وجود دارد برداشته شود.

وی افزود: باید با عزم جدی و همکاری و همراهی بیشتر دستگاه های دولتی و بخش خصوصی تلاش کنیم موانع و کاستی هایی که وجود دارد، بر طرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است، گفت: بخش خصوصی و سرمایه گذاران به دنبال امنیت هستند که منظور از امنیت فقط بحث سیاسی نیست، بلکه امنیت اجتماعی، قضایی و روانی است که خوشبختانه تلاش کرده ایم این امنیت را در آذربایجان شرقی به نحو شایسته ای فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی بخش خصوصی در سایر استان ها اقدام به تعدیل نیرو کردند، ولی این اتفاق در استان ما رخ نداد و این نشان می دهد که بخش خصوصی آذربایجان شرقی نیز برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و پیشرفت کشور اهتمام جدی دارند.

وی تاکید کرد: باید به بخش خصوصی اعتماد کرد و بخش دولتی را از رقیب بودن به کنش یاری و نظارت دقیق در فعالیت های اقتصادی تبدیل کنیم در این صورت به طور قطع مسیر برای فعالیت هرچه بهتر بخش خصوصی هموارتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته سازمان های دولتی و بانک ها در آذربایجان شرقی نقش تسهیل گری ایفا کردند، افزود: این تعامل و هماهنگی بین بخش خصوصی و دولتی موجب افزایش تولید و صادرات شد، بطوری که با وجود تگناها و مشکلات اقتصادی، وصولی مالیاتی در استان ۱۰۴ درصد افزایش داشت.

وی گفت: بنابراین اعتماد،  همراهی و مشارکت بخش خصوصی و دولتی نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و رونق تولید ایفا می کند.

وی با تاکید بر اینکه برون داد یک سیستم زمانی اثربخش است که تمام اجزا هماهنگ عمل کند، اظهار کرد: در آذربایجان شرقی مدیریت یک سیستم است که تعامل سازنده با اجزای سیستم دارد و مدیرانی که در این مجموعه فعالیت می کنند باید از این چهارچوب پشتیبانی کرده و همراه مدیریت استان باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر