کد خبر: 1042382
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
سید حسن نصرالله:
دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه آمریکا رو به افول است گفت: هم پیمانان آمریکا در ارزیابی های خود بازنگری کنند چراکه امروز برای آنان بهتر از فرداست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: در ابتدا مراتب تسلیت و همدردی خود را به مناسبت درگذشت شیخ بزرگ و عزیز و مجاهد، علامه شیخ احمد الزین ابراز می‌داریم. شیخ احمد الزین الگو و نمونه عالی از ایمان و تدین و علم و اخلاص بود. ایشان الگوی و نمونه اخلاق و تواضع و شفافیت و مهربانی، دوستی و عاطفه بود. وی الگویی برای مقاومت و مجاهدت و شجاع بود. شیخ احمد الزین استوار و ثابت قدم در راه وحدت و مقاومت بود.

شیخ احمد الزین حامی قوی آرمان فلسطین

سید حسن نصرالله گفت: شیخ احمد الزین اصول فلسطین و قدس و ملت فلسطین را مدنظر قرار داد. ایشان توجه ویژه به آرمان ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین داشت. وی بر رویارویی با پروژه اسرائیلی-آمریکایی بر منطقه تاکید داشت؛ آن‌هم در زمانه‌ای که بسیاری از حامیان فلسطین به طمع مناصب و دلار نفتی رفتند و جلد عوض کردند و به یاس و سرخوردگی گرفتار شدند.

وی افزود: شیخ احمد از ابتدا تا انتها حامی فلسطین و ضد تلاش‌ها برای محو آرمان فلسطین بود. ایشان حامی همه مقاومین و علما و پشتیبانی قوی بود و همه امکانات خود را در راستای حمایت از مقاومت قرار داد. وی در کنار امام موسی صدر حامی فلسطین و مقاومت بود و این موضع را درباره مقاومت اسلامی لبنان ادامه داد.

حمایت قوی از انقلاب اسلامی در ایران

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: شیخ احمد الزین هنگامی که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد و رژیم شاه که مهره آمریکا در منطقه و متحد راهبردی اسرائیل و دشمن فلسطین بود، در کنار انقلاب و ایران ایستاد.

حقایقی از فتنه سوریه که ابعاد آن فاش می‌شود

وی اعلام کرد: موضع دشوار برای شیخ احمد الزین در سوریه بود و برای آن متحمل سختی زیادی شد. آنچه در آنجا رخ داد خطرناک و بزرگ و دربهای بزرگ فتنه وگمراهی و منحرف کردن مسیر بود. روز به روز حقایق آنچه در سوریه رخ داد، فاش می‌شود.هدف قرار دادن سوریه به خاطر فلسطین و مقاومت بود و این را شیخ احمد الزین به خوبی می‌دانست.

موضع قوی شیخ احمد الزین در قبال بحرین و جنگ یمن

نصرالله گفت: الزین با اقدامات مقامات رژیم بحرین و نیز جنگ یمن با همه فشارهای که علیه او وجود داشت، مخالفت کرد. ایشان نماد بزرگ وحدت ملی بود و زندگی خود را در این راه صرف کرد و این امانتی است که همه ما باید در راستای حفظ آن تلاش کنیم.

وی گفت: شیخ احمد الزین در زمره علمایی بود که دروغ و تحرکات گمراه کننده درباره مذهبی بودن جنگ در یمن را برملا کرد. برهه اخیر از زمان، دشوارترین مرحله حیات سیاسی شیخ الزین و علمای مقاومت بود. موضع ایشان و علمای مانند وی از اهمیت بسزایی برخوردار بود.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه اظهار داشت: علمایی بودند که نقش تاریخی در ریشه کنی فتنه‌ای که کشورهای توطئه کننده به دنبال آن بودند، ایفا کردند. بسیاری تلاش کردند که تحولات در سوریه، یمن، عراق، لبنان و برخی مناطق دیگر را به سوی فتنه سنی-شیعی سوق دهند.

نصرالله تاکید کرد: برخی به دنبال منحرف کردن مسیر درگیری‌ها به سوی جنگ مذهبی بودند و این بسیار خطرناک و دشوار بود. آنانی که چشم فتنه را کور کردند نخبگان بارز و متمایز اهل تسنن بودند.

طرح فریبکارانه ریاض برای یمن و دست رد انصارالله

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: جنگ رسانه‌ای و سیاسی جدیدی علیه ملت مظلوم یمن به راه افتاده است و وانمود می‌شود که سعودی خواهان توقف جنگ در یمن است اما انصارالله مخالف آن است. آنچه بر یمنی‌ها عرضه شده است توقف جنگ نیست بلکه آتش بس است واینکه محاصره بنادر، فرودگاه و گذرگاه‌های و مبادی یمن ادامه داشته باش آنچه بر یمنی‌ها عرضه شده است توقف جنگ نیست بلکه آتش بس است واینکه محاصره بنادر، فرودگاه و گذرگاه‌های و مبادی یمن ادامه داشته باشد د.

وی اعلام کرد: آنچه بر یمنی‌ها عرضه شده است فریبکاری بزرگ است که نه عبدالملک الحوثی، نه انصارالله، نه علمای یمن و نه حتی کودکان یمنی هم آن‌را باور ندارند. یمنی‌ها در مقاومت و سیاست کارکشته و ماهر هستند و سعودی‌ها و آمریکایی‌ها وقت خود را بیهوده سپری نکنند به ویژه که متوجه شدند که یمنی‌ها فریب نخواهند خورد.

نصرالله تاکید کرد: آتش بس بدون رفع محاصره، اقدامی گمراه کننده و نمایانگر تمایل برای کسب آنچه نتوانسته‌اند در میدان نظامی به دست آورند، است.

وی خطاب به مقامات سعودی گفت: وقت خود را بیهوده صرف نکنید زیرا بازی شما برای یمنی‌ها رو شده است و به سراغ توقف جنگ و پایان محاصره بروید.

معامله قرن علیه ملت فلسطین ساقط شد

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: پایداری ملت فلسطین سبب خنثی سازی معامله قرن و از گردونه خارج شدن آن شد. معامله قرن به سبب پایداری ملت فلسطین که ساقط شدن یکی از اضلاع آن یعنی ترامپ بر باد رفت. ضلع دوم که عامل شکست معامله قرن بود، نتانیاهو است که در وضع دشوار وبحران داخلی به سر می‌برد و انتخابات این رژیم نشان دهنده آن است.

محور مقاومت در اوج قدرت

وی اظهار داشت: اسرائیلی‌ها مراتب نگرانی خود را از پیشرفت روز افزون محور مقاومت و افزایش توان آن ابراز داشته‌اند. محور مقاومت بدترین و خطرناک‌ترین مرحله در تاریخ خود را پشت سر گذاشته است و با اقدام جدی و تقویت توان با تهدیدات مقابله کرده است.

اولویت بایدن چین و روسیه است

نصرالله گفت: تحولات بین المللی مهمی با توجه به اینکه دولت بایدن، چین را در اولویت سیاست خود قرار داده و روسیه اولویت دوم آن است، در جریان است.

وی افزود: آنچه ایران در سایه شدیدترین تحریم‌ها و تهدید روزانه به جنگ نداده است هم اکنون هرگز نخواهد دا آنچه ایران در سایه شدیدترین تحریم‌ها و تهدید روزانه به جنگ نداده است هم اکنون هرگز نخواهد داد د. ایران در حال عبور از مرحله تحریم است و توان و قدرت خود را اثبات کرده است.

افول آمریکا / ‏منتظر‬ آمریکا و تحولات نباشید

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: درخواست ما این است که منتظر آمریکا، جهان و تحولات نباشید و به گفتگوهای داخلی و منطقه برای حل مشکلاتمان روی آوریم. آمریکا رو به افول است و محور مقاومت در حال صعود است.

نصرالله خطاب به لبنانی‌ها گفت: در مرحله یاس و ناامیدی به سر نمی بریم و تلاش‌های جدی و جمعی زیادی جریان دارد تا با همکاری یکدیگر موانع برطرف شود. وی همچنین به هم پیمانان آمریکا گفت که بهتر است آنان در ارزیابی‌های خود بازنگری کنند که امروز برای آنان بهتر از فرداست.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار