کد خبر: 1042268
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
یکی از مسؤولان وزارت خارجه مصر در دیدار با فرستاده آمریکا به سودان بر لزوم امضای هر چه سریعتر توافقی درباره سد النهضه پیش از آغاز دومین مرحله آب‌گیری سد از سوی اتیوپی تاکید کرد.
 حمدی سند لوزا، معاون وزیر خارجه مصر در امور آفریقا میزبان دونالد بوت، فرستاده آمریکا به سودان بود و آخرین تحولات پرونده سد النهضه اتیوپی را بررسی کرد.

این دیدار در چارچوب سفر فرستاده آمریکا به منطقه شامل کشور‌های مصر، سودان، کنگو به عنوان رئیس اتحادیه آفریقا و اتیوپی برای رایزنی درباره راه‌های پیشبرد روند مذاکراتی انجام شد.

معاون وزیر خارجه مصر در این دیدار تاکید کرد باید در اولین فرصت ممکن و پیش از آنکه اتیوپی دومین مرحله آب‌گیری سد را آغاز کند، توافقی ایجاد شود که در آن تضمین داده شود این آب‌گیری تاثیر منفی برای مصر و سودان ندارد.

همچنین این مسؤول مصری پیشنهاد سودان را که مورد تایید مصر نیز قرار گرفته، مبنی بر تشکیل یک کمیته چهارجانبه بین‌المللی به ریاست کنگو و عضوی آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل جهت میانجیگری میان سه کشور بررسی کرد.

او در ادامه بر اهمیت این نکته تاکید کرد که مذاکرات باید سازنده، موثر و جدی باشند تا شانس موفقیت را افزایش داده و سه کشور بتوانند به توافقی منصفانه، متعادل و الزام‌آور که ضامن منافع مشترک آن‌ها و حقوق مصر و منافع آبی آن باشد، دست یابند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار