کد خبر: 1042245
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
تصمیم جنجالی داور بازی تیم‌های ملی پرتغال و صربستان مانع از نزدیک شدن کریستیانو رونالدو به رکورد علی دایی شد.
 رقابت‌های مرحله مقدماتی راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شب گذشته در کشور‌های مختلف قاره اروپا ادامه پیدا کرد که حاشیه‌هایی را نیز به همراه داشت.

صربستان که در گروه A میزبان پرتغال بود با تصمیم جنجالی تیم داوری در دقیقه ۹۳ از شکست گریخت تا با کسب تساوی دو - دو به تک امتیاز این دیدار برسد.

شاگردان فرناندو سانتوس در تیم ملی پرتغال با دو گل دیوگو ژوتا در نیمه اول از حریف خود پیش افتادند، ولی در نیمه دوم توسط الکساندر میتروویچ و فیلیپ کاستیچ دروازه‌شان باز شد تا کار با نتیجه تساوی ادامه پیدا کند.

در دقیقه ۹۳ کریستیانو رونالدو روی پاس بلند مدافعان پرتغال و اشتباه دروازه بان صربستان توانست ضربه‌ای دقیق را روانه دروازه میزبان کند، اما مدافع صرب‌ها در لحظه‌ای که به نظر می‌رسید تمام توپ از خط رد شده باشد آن را با تکل بلند خود بیرون کشید تا چشم همه منتظر اعلام گل از سوی داور بازی باشد. اتفاقی که هرگز برای پرتغالی‌ها رخ نداد و داور به همراه کمک خود اعتقادی به گل شدن شوت رونالدو نداشتند تا اعتراضات کاپیتان پرتغالی‌ها را به همراه داشته باشد.



رونالدو که در چند بازی اخیر تیم ملی کشورش موفق به گلزنی و کاهش فاصله خود با علی دایی مهاجم پیشین تیم ملی ایران برای رسیدن به آقای گلی جهان نشده است با عصبانیت به تصمیم داور بازی واکنش نشان داد تا با کارت زرد او نیز روبرو شود.

رونالدو تنها ۷ گل با رسیدن به رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی فاصله دارد، اما در دو بازی ابتدایی پرتغال در مقدماتی جام جهانی موفق به گلزنی نشد.



ستاره فوتبال دنیا پس از پایان بازی با انداختن بازوبند کاپیتانی تیم ملی پرتغال بر روی چمن ورزشگاه به اعتراض خود ادامه داد و داور را مقصر اصلی نرسیدن تیمش به سه امتیاز مهم عنوان کرد.

عدم استفاده از VAR در رقابت‌های راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا باعث شد تا نظر داور بازی تغییر نکند و رونالدو و هم تیمی‌هایش جشن شادی نگیرند.

نتایج بازی‌های شب گذشته مقدماتی جام جهانی قطر به شرح زیر است:

گروه G
* مونته نگرو ۴ - ۱ جبل الطارق
* نروژ ۰ - ۳ ترکیه
* هلند ۲ - ۰ لتونی

گروه H
* روسیه ۲ - ۱ اسلوونی
* کرواسی ۱ - ۰ قبرس
* اسلواکی ۲ - ۲ مالت

گروه E
* بلاروس ۴ - ۲ استونی
* جمهوری چک ۱ - ۱ بلژیک

گروه A
* صربستان ۲ - ۲ پرتغال
* جمهوری ایرلند ۰ - ۱ لوکزامبورگ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار