کد خبر: 1042065
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی
رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: خدمت به مردم توفیقی بزرگ است و افراد باید با برنامه و دست پر وارد صحنه انتخابات شوند.

شهناز رمارم در ابتداء سی‌وسومین اجلاس شورای اسلامی استان  که در سالن اجتماعات سردار شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه روند آغاز ثبت نام شورای شهرها کلید خورده است، اظهار کرد: روند شورای شهرها بسیار سخت و پر پیچ و خم است.

 

وی با اشاره به اینکه حضور شوراها سبب توسعه شهرها و روستاها خواهد شد، افزود: خدمت به مردم توفیقی بزرگ است و افراد باید با برنامه و دست پر باشند. نباید نامزد انتخاب شده بعد از رأی آوردن به اعتماد مردم صدمه بزند. از دغدغه‌مندان درخواست دارم که برای نامزدشدن شرکت کرده و انتخابات پرشور را رقم بزنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد با بیان اینکه از طرف استانداری اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریالی برای خرید ماشین‌آلات به شهرداری‌های شهرستان‌ها تخصیص یافت، عنوان کرد: شورای استان به دنبال منابع مالی پایدار و ارزش افزوده برای شهرداری‌هاست. شهرداری‌ها منابع مالی پایداری ندارند، به همین خاطر شناسایی منابع پایدار یکی از اولویت‌های شورای شهرستان است. امیدواریم در زمان باقی مانده بتوانیم به نتایج مطلوب‌تری برسیم.

 

رمارم خاطرنشان کرد: حدود ۵ هزار میلیارد از بودجه عمرانی استان از دستگاه‌های اجرایی جلب نشده است. شورای استان براساس وظایف خود موظف است که موانع مربوطه را بررسی و چالش‌ها را مرتفع کند، اما این کار نیاز به همکاری دارد. با اندک باران و برف راه‌های مواصلاتی به مشکل برمی‌خورد. راه، عامل توسعه است. شورای شهرستان درخواست دارد تا نقشه توسعه راه‌های استان مد نظر قرار بگیرد.

 

وی خطاب به جمع گفت: شورای شهرستان آمادگی دارد که در تدوین طرح توسعه روستایی در کنار شما بوده و همکاری مشترکی داشته باشیم.  راه اندازی سامانه ثبت شورای شهرستان اتفاق افتاده که این امر بدون شک تاثیر بسزایی در جایگاه شورایی خواهد داشت.

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد با بیان اینکه، یکی دیگر از درخواست‌های شورای شهرستان زیرساخت‌های عمرانی با رویکرد تقویت کشاورزی است، تشریح کرد: برای این امر نیازمند منابع آبی پایدار هستیم. کل بودجه آبفای استان ۳۲ میلیارد تومان است. من مطمئن هستم که روش‌های منابع مالی پایدار دیگری را در دستور کار خواهید داشت. کشاورزی ما به صورت سنتی اداره می‌شود.

 

رمارم با اشاره به اینکه، لطفا مرمت قنات‌های استان را در دستور کار قرار دهید، اظهار کرد: طرح‌های جامع و هادی شهرها و روستاها از موضوعات اساسی و درخواست شورای استان است. روند آمدن پرونده‌های طرح به کمیسیون ماده پنج طولانی شده است. امیدواریم این روند تسریع شده و بعد از ثبت و تایید در دستور کار شورای استان قرار گرفته و شاهد اقدامات مفید آن باشیم.

وی با بیان اینکه، شورای شهرستان این دغدغه را دارد که درخصوص طرح تفصیلی اطراف حرم از هر کوششی برای کمک به استانداری دریغ نکند، گفت: بازنگری طرح‌های تفصیلی شهرستان‌ها و روستاها یکی از دغدغه‌های دیگر شورای شهرستان است. من فکر می‌کنم که مدیرکل بنیاد مسکن استان به نظام شورایی  هیچ اعتقادی ندارد؛ چراکه پاسخگو نیستند. اینجا مشهد، قلب ایران است. همه ساله از سراسر دنیا به مشهد می‌آیند. شهرستان‌های استان و مشهد می‌تواند زائرهای سراسر جهان را جذب کند و با این کار نیاز به منابع مالی دیگری نداشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار