کد خبر: 1042008
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به طرح ایده بازگشت همزمان به برجام از سوی مشاور رئیس جمهور
طرح پیشنهادی برای بازگشت همزمان ایران و امریکا به برجام از سوی حسام‌الدین آشنامشاور رئیس جمهور موجب واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. آشنا در مصاحبه‌ای گفته است: «بازگشت همزمان به برجام، حداکثر چیزی که ایران می‌تواند بپذیرد.» کاربران این صحبت‌ها را مخالف حرف قطعی رهبر معظم انقلاب مبنی بر بازگشت ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها و راستی‌آزمایی ایران دانستند.
محمد صادق عبداللهی

جوان آنلاین: طرح پیشنهادی برای بازگشت همزمان ایران و امریکا به برجام از سوی حسام‌الدین آشنامشاور رئیس جمهور موجب واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. آشنا در مصاحبه‌ای گفته است: «بازگشت همزمان به برجام، حداکثر چیزی که ایران می‌تواند بپذیرد.» کاربران این صحبت‌ها را مخالف حرف قطعی رهبر معظم انقلاب مبنی بر بازگشت ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها و راستی‌آزمایی ایران دانستند. کاربران بیان حرف‌هایی از جنس حرف‌های آقای آشنا را بیشتر بازی‌ای برای بر هم زدن افکار عمومی در آستانه انتخابات قلمداد کردند و از دولت و مسئولان وزارت خارجه خواستند با این‌گونه مواضع که نشان‌دهنده چندصدایی در داخل کشور خواهد بود، برخورد کنند. همچنین کاربران تأکید داشتند تجربیات گذشته نشان می‌دهد پیشنهاد آقای آشنا دستاوردی برای ایران جز خسارت محض نخواهد داشت. در ادامه بخشی از این واکنش‌ها را بخوانید.

 
علی خضریان:

طرح ایده بازگشت همزمان به تعهدات برجام از سوی دولت برخلاف حرف قطعی سیاست خارجی ایران برای رفع کامل تحریم‌ها از طرف امریکا و راستی‌آزمایی توسط ایران است؛ به نظر می‌رسد ایجاد کانال برای گفتگو‌های بی‌هدف و دستاوردسازی نمایشی با رویکرد انتخاباتی صورت می‌گیرد.

جواد نیکی‌ملکی:

سخنگوی وزارت خارجه روحانی گفته ایران متناسب با رفع تحریم‌ها، به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت! چرا وقتی امریکا به یک‌باره از برجام خارج شد و همه تعهداتش را لغو کرد؛ متناسب با او عمل نکردید بلکه با تأخیر و تدریجی عمل کردید؟! دیروز خلاف دستور قرآن و امروز خلاف حرف قطعی عمل می‌کنید.

مسعود براتی:

پیشنهاد آقای آشنا درباره بازگشت همزمان به برجام عملاً منجر به باقی ماندن تحریم‌ها و انجام تعهدات یک‌طرفه ایران می‌شود.

مهدی محمدی:

تئوری بازگشت همزمان به برجام که دولت از آن سخن می‌گوید هیچ معنایی جز تن دادن به بقای تحریم‌ها ندارد. تدبیر رهبر انقلاب بازگشت به برجام پس از راستی‌آزمایی لغو تحریم‌هاست و این دقیقاً چیزی است که در «تئوری همزمانی» دور می‌خورد.

سیاوش آقاجانی:

یکی باید برای اروپایی‌ها راستی‌آزمایی کنه که به برجام عمل کنن! بعدش هم، اروپایی‌ها بیان کدخداشون رو راستی‌آزمایی کنن برای بازگشت همزمان؟! واقعاً متوجه نیستین یا خودتون رو زدید به متوجه نشدن؟!

مهدی گروسی:

ایده بازگشت همزمان ایران و امریکا به برجام، آن‌قدر از مرحله پرت است که ارزش بررسی فنی ندارد! اما اینکه غربگرایان حاضرند منافع ملی را قربانی منافع جناحی خود کنند واقعاً ترحم‌برانگیزشان می‌کند! البته سخنگوی دولت، سخنان مشاور رئیس دولت را خلاف مواضع دولت اعلام کرد!

علی فرزادی:

درباره بازگشت به برجام حرف قطعی نظام توسط رهبر انقلاب بیان شده است. امریکا باید به اجرای تعهداتش بازگردد. سپس جمهوری اسلامی انجام این تعهدات را راستی‌آزمایی می‌کند و در صورت تأیید، یکجا اجرای تعهداتش را از سر می‌گیرد. هر طرحی- ازجمله بازگشت گام به گام- خلاف سیاست نظام و مردود است.

کاربری با نام «نیشگون»:

ظریف: «به محض اینکه اقدامی از امریکا و اروپا در اجرای تعهداتشان ببینیم، ما هم بلافاصله به تعهداتمان بازمی‌گردیم!» فرمان دو مرحله‌ای و حرف قطعی رهبری: ۱- امریکا باید «همه» تحریم‌ها را لغو کند (نه‌فقط قسمتی)؛ ۲- بعد از اینکه ما راستی‌آزمایی کردیم و دیدیم درست است به تعهدات برمی‌گردیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
0
0
اصلاح طلبان:
منافع ملی؟
منافع ملی دیگه چیه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
0
0
یقین داشته باشید هر چیزی که سیاست‌زده شود همانند آن است که زنگ‌زده شود پولاد با همه قدرت و استحکام هم اگر دچار زنگ زدگی شد نهایتا دچار سستی و فروپاشی خواهد شد پس باید زنگار سیاستزدگی در همه زمینه ها به ویژه اقتصاد و تولید را از بین برد و اقتصاد و بورس را از هر زنگاری پاک و سالم نمود تا رشد اجتماعی و اقتصادی همچون کشور پیشرفته و با اخلاقی مثل ژاپن صورت گیرد و ایران نیز از آن مستثنی نیست ولی افسوس که هیچکس به این راهکارهای علمی و عملی هیچ توجهی نمیکند ....بیاد داشته باشیم سیاستزدگی ( یعنی پرداختن به منافع گروهی باندی وجناحی ) با سیاست‌گذاری‌های درست و استقلال خواهی و حمایت از منافع ملی .... کاملا متفاوت است.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار