کد خبر: 1042003
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
مرد فریبکار که با راه‌اندازی سایت جعلی از متقاضیان مواد محترقه چهارشنبه سوری کلاهبرداری می‌کرد، بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای‌تهران توضیح داد: چندی قبل نوجوانان و جوانان زیادی به پلیس فتا خبر دادند که از حسابشان برداشت غیر‌مجاز صورت گرفته است. یکی از آن‌ها گفت: من به دنبال خرید مواد محترقه ارزان برای شب چهارشنبه سوری بودم. هنگام گشت زنی در فضای مجازی وارد سایتی شدم که قیمت‌های مناسبی داشت برای همین تصمیم به خرید گرفتم. بعد از اینکه اطلاعات کارت بانکی‌ام را وارد کردم ناگهان پیامکی برایم ارسال شد که نشان می‌داد همه موجودی حسابم برداشت شده است.

تحقیقات پلیس نشان داد که همه شاکیان از یک سایت فروش مواد محترقه خرید کرده‌اند و کلاهبرداری از آن‌ها بعد از خرید از این سایت انجام شده‌است. بررسی‌ها در این باره نشان داد که سایت مورد نظر جعلی است و از روی سایت دیگری شبیه‌سازی شده است. بعد از کامل شدن تحقیقات بود که مأموران پلیس موفق شدند مخفیگاه متهم را در غرب تهران شناسایی و او را بازداشت کنند. متهم در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: به خاطر نزدیک شدن به چهارشنبه سوری، سایت جعلی را طراحی کردم. وقتی مشتریان اطلاعات کارت‌شان را وارد می‌کردند آن را کپی کرده و به راحتی موجودی حسابشان را به حساب دیگری منتقل کرده یا با اطلاعات آن‌ها خرید اینترنتی می‌کردم که بازداشت شدم. متهم گفت: به این شیوه ۴۰۰‌میلیون تومان به جیب زدم.

رئیس پلیس فتا تهران با اشاره به اینکه تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم ادامه دارد گفت که نقش نظارتی خانواده در به دام نیفتادن فرزندان آن‌ها در دام سودجویان اینترنتی بسیار مؤثر می‌باشد، وی گفت: در آخرین چهارشنبه سال شاهد افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی در فضای مجازی با استفاده از وب سایت‌ها، کانال‌ها، شبکه‌های اجتماعی در زمینه فروش مواد محترقه و آتش بازی هستیم و غالباً کودکان و نوجوانان به دنبال خرید مواد محترقه در فضای مجازی هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار