کد خبر: 1041952
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: شاخص رنگ بندی شهرهابر اساس میزان مرگ و میر، ابتلا، موارد جدید بیماری ثبت شده و تغییر در نرخ ابتلا نسبت به هفته قبل است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در پاسخ به این پرسش که «در تعطیلات نوروزی چه برنامه‌ای برای مدیریت بیماری کرونا دارید؟»، بیان داشت: اکنون بحث پیشنهاد ملحوظ داشتن سه شاخص جدید در رنگ بندی شهرستانهاست.

وی ادامه داد: یکی بحث رعایت کردن شیوه نامه‌های بهداشتی است، دوم، مقایسه نرخ بالارفتن تست مثبت پی سی آر در مراجعات سرپایی و بستری و سوم بحث اینکه موارد جدید کشف شده در ویروس جدید، به عنوان شاخص جداگانه است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: بنابراین معتقد هستیم که اگر این سه پارامتر را مورد توجه قرار داده و در رنگ بندی در نظر گرفته شود، ممکن است شرایط آمایش جغرافیایی شهر تهران، استان تهران و کشور در هفته آینده تغییر کند؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که در هفته جاری با نیم نگاهی به این پارامتر‌ها مجددا یک تصمیم به هنگامی متناسب با شرایط گرفته شود.

زالی درباره اینکه «شاخص رنگ بندی»، چیست؟، خاطرنشان کرد: این را ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین می‌کند. شاخص آن‌ها شاخص میزان مرگ و میر، ابتلا، موارد جدید بیماری ثبت شده، تغییر در نرخ ابتلا نسبت به هفته قبل و شاخص تجمیع خطراتی است که دارای یک فرمول ریاضی است و معمولا بر اساس یک برنامه تحلیل نرم افزاری در هر هفته این شاخص‌ها را استخراج می‌کنند و به صورت متمرکز این شاخص‌ها را در هر شهرستانی وارد آن مجموعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه این وضعیت را اعلام کنند، با رؤسای دانشگاه‌ها و مسؤولان بهداشتی نیز به اشتراک می‌گذارند تا اگر دانشگاهی فکر می‌کند که اشتباهی در ثبت آمار بوده اعلام می‌کنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار