کد خبر: 1041902
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
مردی با شنیدن صدای ترقه‌بازی چند پسر نوجوان عصبانی شد و زمانی که برای اعتراض قدم به کوچه گذاشت پسران نوجوان پا به فرار گذاشتند، اما هنگام گریز مواد محترقه در دست یکی از آن‌ها منفجر شد و حادثه‌ای خونین اتفاق افتاد. پس از آن بود که پسر نوجوان راهی بیمارستان و مرد همسایه راهی زندان شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  ۲۲‌اسفند‌سال گذشته، پسر ۱۴‌ساله به نام رضا همراه پدرش به اداره پلیس رفت و از مرد همسایه به نام رحمان شکایت کرد. او که عصب دست راست و انگشتان دستش به شدت آسیب دیده‌بود، گفت: «نزدیک چهارشنبه سوری بود. با دوستانم در حال ترقه‌بازی بودیم که مرد همسایه به ما اعتراض کرد. من در دست‌هایم ترقه دست‌ساز داشتم که رحمان با عصبانیت به طرفم حمله کرد و فحاشی کرد. از ترس فرار کردم، اما در یک لحظه روی زمین افتادم و ترقه‌هایی که در دستانم بود منفجر شد. بلافاصله به بیمارستان منتقل شدم و تحت درمان قرار گرفتم. با تلاش پزشکان انگشتانم قطع نشد، اما انگشت دست راستم به خاطر آسیب عصب حرکت ندارد و انگشتانم آسیب زیادی دیده‌است و از رحمان شکایت دارم.»

با طرح این شکایت، مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند و بعد از تأیید این توضیحات از سوی دوستان شاکی، رحمان ۴۰‌ساله شناسایی و بازداشت شد.

متهم به پلیس‌آگاهی منتقل شد و در توضیح به مأموران گفت: «شاکی و دوستانش چند روز در کوچه ترقه بازی می‌کردند. این رفتار آن‌ها آرامش و خواب را از ما گرفته بود و برای همسایه‌ها ایجاد مزاحمت کرده‌بود. بار‌ها به آن‌ها اعتراض کرده بودم، اما بی‌فایده بود تا اینکه روز حادثه صدای مهیب انفجار در کوچه پیچید. فهمیدم ترقه دست‌ساز است که منفجر می‌شود. از عصبانیت داخل کوچه رفتم و به آن‌ها تذکر دادم. حتی درباره خطرات ترقه‌های دست‌ساز هم به آن‌ها هشدار دادم و می‌خواستم آن‌ها را بگیرم، اما رضا فرار کرد و حین فرار پایش سر خورد و روی زمین افتاد. همان موقع ترقه در دستانش منفجر شد. در این حادثه مقصر نیستم و نمی‌دانستم او ترقه را در دستانش پنهان کرده‌است. باور کنید قصد نداشتم به او آسیبی برسد.» با ثبت این اظهارات، متهم به دستور بازپرس پرونده راهی زندان شد، اما با قرار وثیقه آزاد شد. در حالیکه کارشناسان پزشکی قانونی آسیب جدی به دستان شاکی را تأیید کرده‌بود، پرونده کامل و با درخواست اشد مجازات از سوی پسر نوجوان به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. روز گذشته متهم در شعبه‌دهم دادگاه حاضر شد، اما به خاطر عدم حضور شاکی تاریخ رسیدگی به روز دیگری موکول شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار