کد خبر: 1041867
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با رشد ۱۵هزارواحدی روبه‌رو شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، در جریان دادوستد‌های دیروز بازار سرمایه بیش از ۹ میلیارد و ۶۶۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۷ هزار و ۵۳۹ میلیارد تومان در بیش از ۸۳۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۵ هزار و ۷۶۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۴۵ هزار و ۱۴۰ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل‌گهر و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و پالایش نفت تهران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند، به طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۴ هزارو ۱۰۹ واحد، کل (هم‌وزن) هزارو ۲۷ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۷۰ واحد، آزاد شناور ۱۴ هزارو ۴۹۶ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۳ هزارو ۳۶۲ و ۲۵ هزارو ۵۷۳ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ورقه به ارزش ۱۲ هزار و ۸۶۲ میلیارد تومان در ۵۴۵ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۷۳ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۲۷۱ واحد قرار گرفت.

در این بازار بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی مارون، سرمایه‌گذاری صبا تأمین و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، اعتباری ملل و بانک دی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار