کد خبر: 1041823
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
رئیس روابط عمومی وامور بین الملل سازمان کتابخانه وموزه آستان قدس اعلام کرد
رئیس روابط عمومی وامور بین الملل سازمان کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی گفت:مستند «میراثی از سناباد» در معرفی کتابخانه و موزۀ آستان قدس رضوی در طول تعطیلات نوروزی از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

محمد جواد قوی رئیس ادارۀ روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اعلام کرد: از نوروز سال 1400، برای نخستین بار مجموعه مستند «میراثی از سناباد» به صورت دو زبانه از شبکه‌های جام جم و خراسان رضوی پخش خواهد شد.

وی  تصریح کرد: در نخستین مرحله از پخش این مستند در قالب 15 قسمت 20 دقیقه‌ای بخش‌های مختلف کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی شامل گنجینۀ نسخ خطی، چاپ‌سنگی، فهرست‌نویسی، مخزن کتب چاپی و... معرفی و نمایش داده خواهد شد.

قوی  با بیان اینکه این مجموعه بخشی از مجموعه‌ای 150 قسمته از مستند این سازمان است، گفت: در گام نخست، 15 قسمت آن ویژۀ ایام نوروز با تمرکز بر کتابخانۀ مرکزی از سیما پخش می‌شود. قوی همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان دومین مجموعه از این مستند شامل معرفی موزۀ قرآن و نفایس آستان قدس رضوی، به عنوان یکی از بزرگترین و غنی‌ترین موزه‌های قرآن دنیا پخش خواهد شد.

او همچنین با تأکید بر اینکه کلیۀ تصاویر این مستند تولیدی است، افزود: در تهیۀ این مستند هیچ تصویر آرشیوی استفاده نشده و تمام تصاویر، فیلم‌ها و موسیقی‌ها به صورت ویژه تولید شده است.

وی در ارتباط با ساعات پخش این مستند نیز اعلام کرد: مستند کتابخانۀ مرکزی ایام نوروز از شبکه جهانی جام جم یک، ساعت ۱۰به وقت ایران؛ جام جم دو، ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران؛ جام جم سه، ساعت ۱۸:۵۰ به وقت ایران و شبکه استانی خراسان رضوی ساعت ۲۳ و تکرار روز بعد ساعت ۹ پخش خواهد شد.

بر اساس اعلام پایگاه داده‌های آموزشی آزاد (OEDB) در آمریکا، نام کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی با بیش از هزار سال قدمت تاریخی، در بین 20 کتابخانه معتبر دنیا که جهان را تغییر دادند، در رتبۀ هفتم قرار دارد و این درحالی است که کتابخانه‌های پیش از آن در این لیست، در طول تاریخ از بین رفته‌اند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار