کد خبر: 1041776
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
شهردار اصفهان:
قدرت اله نوروزی در اولین اکران مستند " مادرانه" پیرامون زندگی شهید خرازی به روایت مادرش که از سوی شهرداری اصفهان تهیه شده و در سالن حوزه هنری استان به نمایش درآمد، گفت: شهید، جاوید و ماندگار است و منحصر به یک نسل نیست و امروز افتخار می‌کنم که روزهایی را سرباز کوچک شهید خرازی بودم.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،شهردار اصفهان با بیان اینکه مستند مادرانه خدمت کوچکی برای تبیین واقعیت‌های تاریخ دوران دفاع مقدس و بیانی برای به نمایش گذاشتن سیمای یک قهرمان ملی و فرمانده بزرگ است، افزود: تماشای مستند مادرانه همه افراد را متأثر می‌کند به ویژه افرادی که شاهد صحنه‌های جنگ بودند.

وی ادامه داد: روح دمیده شده شهیدان در تاریخ به نسل‌ها حرکت می بخشد. شهید، جاوید و ماندگار است و منحصر به یک نسل نیست، بلکه قطره‌های خون شهدا در بستر تاریخ جریان دارد و این ما هستیم که باید بتوانیم از این بستر و قطرات خون سرخ شهیدان درس بیاموزیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهیدان زنده هستند، گفت: بی شک شهدا کسانی هستند که نباید مرده پنداشته شوند، زیرا نزد خداوند زنده هستند و روزی می‌خورند. آنان حیات ابدی دارند و کسانی هستند که به بالاترین درجه نیکی رسیده‌اند و امروز شاهد نمایش تصاویری از یکی از زندگان همیشگی تاریخ «حاج حسین خرازی» فرمانده دلاور لشکر ۱۴ امام حسین (ع) بودیم.

نوروزی با تأکید بر اینکه امروز شهید خرازی برای نسل جوان ما یک معلم بزرگ و هدایت‌گر است، تصریح کرد: شهید حسین خرازی به عنوان شهید بزرگ تاریخ کشور لحظه‌ای از پای نمی‌نشست و دشمن ذره‌ای از دست او در امان نبود، چراکه ایشان در تمام صحنه‌ها همچون مجاهدی دلاور مبارزه می‌کرد.

*شهید خرازی، مظهر اخلاص و مقاومت بود

شهردار اصفهان ادامه داد: در زمان حضور در جنگ چندین فرمانده لشکر را هنگام نبرد دیده‌ام، اما کمتر کسی همچون شهید حسین خرازی که مظهر اخلاص، سادگی و مقاومت در مقابل دشمن بود را اینگونه می‌دیدم، البته همه شهدا نزد خداوند از جایگاه رفیعی برخوردارند.

وی تأکید کرد: آرزو می‌کنیم بتوانیم با کمک هم جامعه را به سویی پیش ببریم که آرزوی شهیدان و آرمان همیشگی مجاهدان بوده و یقین دارم با همت و تداوم ایثار و تلاش این هدف مهم محقق خواهد شد.

شهردار اصفهان با تقدیر ویژه از عوامل سازنده مستند مادرانه که گوشه‌ای از تاریخ سخت کشور را بیان کرده اند، گفت: از مادر بزرگوار سردار شهید خرازی «حاجیه خانم تابش» که در آئین رونمایی از این مستند حضور یافتند تشکر می‌کنم و البته هرکسی این مستند را تماشا کند باید احساس مسئولیت بیشتری در مقابل شهدا داشته باشد.

*اقدامات خوب مدیریت شهری پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز گفت: مجموعه مدیریت شهری اصفهان در این دوره پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اقدامات بسیار خوب ثابت کرد که وفادار به عهدی که با شهدا بستند، هستند.

مسعود احمدی نیا در آئین اولین اکران مستند مادرانه در آستانه روز بزرگداشت شهدا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: در نگاه شهید حاج حسین خرازی خلوص نیت به وضوح قابل مشاهده است. اگر امروز در دنیا ایران مظهر قدرت و اقتدار در نظام اسلامی است و به بالندگی، بزرگی و آزادی خواهی شهرت دارد مرهون مجاهدت آزادی خواهان جهان است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ظرفیت‌های فوق العاده ای وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد، گفت: تولید مستند مادرانه، خوش فکری اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم فرهنگ شهادت را به نسل جوان منتقل کنیم قطعا شهدا از ما بازخواست خواهند کرد.

احمدی نیا از مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان به عنوان مجری مستند مادرانه قدردانی کرد و گفت: این اقدام حاصل خوش فکری مدیرکل ارتباطات شهرداری اصفهان بوده است و امیدواریم ما به عنوان مردم جامعه قدردان شهدا و ایثارگران باشیم.

*مستند مادرانه، پیرامون دو واژه مادر و شهید شکل گرفت

ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان نیز گفت: مستند مادرانه پیرامون دو واژه «شهید» که مرتبه اوج تعالی انسان است و واژه «مادر» واژه‌ای به وسعت تمام هستی شکل گرفت و با در کنار هم قرار دادن این دو واژه به سمت تولید مستند مادرانه گام برداشتیم.

وی اظهار کرد: مادرانه به سفارش شهرداری اصفهان توسط مجید صدیقی، هنرمند اصفهانی، نویسنده و مستندساز ساخته شده و روایتی متفاوت از زندگی شهید خرازی به زبان مادر ایشان است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهید خرازی افتخار هر اصفهانی است، افزود: از وقتی که به دیدار حاجیه خانم تابش مادر بزرگوار شهید خرازی رفتیم پیشنهاد ساخت مستند را با شهردار اصفهان مطرح کردیم که مورد موافقت قرار گرفت.

وی ادامه داد: مستند مادرانه به مدت ۲۵ دقیقه شامل دو روایت است که روایت نخست به بیان مادرانه از فرزند شهیدش و روایت دوم به بیان ساحت و جایگاه مادر از نگاه هم‌رزمان شهید می‌پردازد.

وی با بیان اینکه این مستند با همکاری حوزه هنری اصفهان اکران شده است، خاطرنشان کرد: پیش از این نیز مجموعه طرح‌های اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با عنوان «قهرمان ایران» ویژه گرامیداشت سالگرد شهادت شهید حاج حسین خرازی با همکاری حوزه هنری اصفهان در ۳۴ میدان شهر و خیابان‌های اصلی اصفهان به نمایش گذاشته شد.

*مادرانه، فرصتی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت

همچنین "مجید صدیقی" کارگردان مستند مادرانه نیز گفت: خدا را شاکریم که توسط اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان فرصت خوبی فراهم شد تا گامی هرچند کوچک در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برداریم و امیدواریم با ثبات قدم این مسیر را ادامه دهیم چراکه فضیلت پاسداشت و نکوداشت و زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی تأکید کرد: از روح بلند شهدای دفاع مقدس به ویژه روح بلند شهید سردار حاج حسین خرازی استمداد می‌طلبیم و از مظهر خانواده شهدا طلب دعای خیر داریم.

در پایان این مراسم "حاجیه خانم تابش" مادر بزرگوار سردار شهید حاج حسین خرازی از شهرداری اصفهان برای تولید "مستند مادرانه" قدردانی کرد.

همچنین در آئین رونمایی از مستند مادرانه از مادر سردار شهید حاج حسین خرازی و عوامل تولید این مستند تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار