کد خبر: 1041757
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
پیک رستوران که با نصب دستگاه اسکیمر روی دستگاه کارتخوان به حساب مشتریان دستبرد می‌زد، بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران توضیح داد: چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره برداشت‌های غیرمجاز از حساب شهروندان به پلیس فتا تهران گزارش شد. همه شاکیان در شکایت‌های مشابه گفته بودند در حالی که کارت عابربانک در اختیار خودشان بوده موجودی حسابشان برداشت شده‌است. یکی از شاکیان توضیح داد: ساعتی قبل من از رستوران نزدیک خانه‌مان یک پیتزا سفارش دادم. بعد از آن پیک پیتزا را به در خانه آورد و پولش را با دستگاه کارتخوان سیاری که داشت پرداخت کردم. در حال صرف پیتزا بودم که ناگهان پیامکی برایم ارسال شد که نشان می‌داد ۱۰‌میلیون تومان پولی که در حساب داشتم برداشت شده است. ابتدا به سراغ کیفم رفتم، اما دیدم که کارت عابربانکم سر جایش است که حالا درخواست رسیدگی دارم.

بررسی شکایت‌ها نشان داد که همه شاکیان به این شیوه از همین رستوران خرید کرده‌اند، بنابراین مأموران پلیس فتا اطمینان پیدا کردند که پیک رستوران با نصب اسکیمر به حساب شاکیان دستبرد زده است. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که پیک رستوران به عنوان مظنون اصلی بازداشت شد. او ابتدا گفت که نقشی در سرقت‌ها نداشته‌است، اما در تحقیقات فنی به جرمش اعتراف کرد. متهم گفت: از مدتی قبل بود که تصمیم گرفتم به این شیوه از مشتریان سرقت کنم. برای همین ابتدا دستگاه اسکیمر را تهیه کرده و روی دستگاه کارتخوان نصب کردم. وقتی مشتری رمز کارتش را در اختیارم می‌گذاشت آن را به ذهن می‌سپردم و سپس اطلاعات کارت او از طریق اسکیمر روی کارت خام که از قبل تهیه کرده‌بودم منتقل کرده و سپس موجودی حسابش را خالی می‌کردم. متهم گفت: در این مدت به حساب ۲۱‌نفر دستبرد زده‌ام و موفق شدم که ۱۰۰‌میلیون تومان از حسابشان برداشت کنم.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران گفت: در صورتی که شهروندان رمز کارت عابربانک را خودشان وارد کنند افراد کلاهبردار نمی‌توانند به حساب آن‌ها دستبرد بزنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار