کد خبر: 1041756
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
پسر ناخلف که پس از قتل مادرش جسد وی را حلق آویز کرده بود با اعلام گذشت خواهرش به هشت سال زندان محکوم شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: ۱۰‌فروردین‌سال ۹۸، پسر جوانی مأموران پلیس ورامین را از مرگ مشکوک مادرش باخبر کرد و گفت: «امروز از خانه بیرون رفته بودم، اما وقتی برگشتم با صحنه وحشتناکی روبه رو شدم. دیدم مادرم از نرده‌ها خودش را آویزان کرده است. بلافاصله او را پایین آوردم، اما بی‌فایده بود و دیگر نفس نمی‌کشید.»

با ثبت این اظهارات مأموران به آدرس خانه آن‌ها در خاتون‌آباد پاکدشت رفتند و جسد زن ۶۱‌ساله به نام سیمین را به پزشکی قانونی منتقل کردند.

در حالیکه اثری از ساییدگی روی نرده‌های راه پله مشهود نبود و مقداری خون نیز در راه‌پله‌ها ریخته شده‌بود، کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند زن سالخورده بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن کشته شده است.
به این ترتیب فرضیه خودکشی رد شد و پرونده با موضوع قتل عمد در دستور کار قرار گرفت تا اینکه پسر سیمین به عنوان اولین مظنون بازداشت شد.

فرید که معتاد به مواد مخدر بود ابتدا سعی داشت پلیس را گمراه کند، اما در روند بازجویی‌ها به جرمش اقرار کرد و در شرح ماجرا گفت: «وقتی پدرم فوت کرد با مادر و خواهرم زندگی می‌کردم تا اینکه به دام اعتیاد گرفتار شدم. همین باعث شد همیشه با آن‌ها درگیر باشم تا اینکه فهمیدم مادرم خانه را به نام خواهرم سند زده است. وقتی این موضوع را متوجه شدم رابطه‌ام با آن‌ها بدتر شد تا اینکه کینه آن‌ها را به دل گرفتم و به فکر تلافی بودم.»

متهم در خصوص قتل گفت: «آن روز خواهرم در خانه نبود که بار دیگر با مادرم درگیر شدم. عصبانی بودم و گفتم نباید بدون اطلاع من خانه را به نام خواهرم سند می‌زد. با شنیدن این حرف‌ها مادرم شروع به داد و فریاد کرد. آنجا بود که او را هل دادم و سرش به دیوار راه پله‌ها برخورد کرد. این ضربه باعث شد از سرش خون بیاید به همین خاطر از ترس او را رها کردم و به اتاق خودم رفتم و خوابیدم. ساعتی گذشت تا اینکه از خواب بیدار شدم و سراغ مادرم رفتم. دیدم او همانجا افتاده است. وقتی نزدیک شدم فهمیدم از نفس افتاده است.»

پسر جوان در آخر گفت: «خیلی ترسیده بودم. برای اینکه پلیس را گمراه کنم طنابی را دور گردن مادرم پیچیدم و آنرا از نرده‌ها آویزان کردم تا همه فکر کنند مادرم خودکشی کرده است. بعد از چند دقیقه طناب را بریدم و مادرم روی زمین افتاد.»

با ثبت اظهارات متهم پرونده در حال کامل شدن بود که تنها دختر مقتول اعلام گذشت کرد. به این ترتیب پرونده از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا اینکه در وقت رسیدگی روی میز هیئت قضایی شعبه دهم دادگاه قرار گرفت.

ابتدای جلسه خواهر مقتول در جایگاه قرار گرفت و گفت: «با مرگ مادرم در این دنیا فقط برادرم را دارم به همین خاطر حاضر به قصاص نیستم و درخواست گذشت دارم.»

در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و در حالیکه اشک می‌ریخت، گفت: «تحت تأثیر مصرف مواد مخدر دست به چنین اشتباهی زدم و حالا پشیمان هستم. باور کنید وقتی جسد را حلق آویز می‌کردم او مرده بود.»

در پایان هیئت قضایی با توجه به رضایت اولیای‌دم متهم را به هشت‌سال حبس محکوم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار