کد خبر: 1041644
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
در نشست کارگروه امور زیربنایی مطرح شد
کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست خراسان رضوی در طی نشستی سه مصوبه برای الحاق زمین دولتی به طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرستان‌های خلیل آباد، بردسکن و نیشابور به تصویب رساند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی در تشریح مصوبات این کارگروه گفت:درخواست "الحاق ۲۰ هکتار از اراضی دولتی و فاقد معارض واقع در حریم و خارج از حریم شهر خلیل آباد به محدوده شهر به منظور اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن و برنامه پنج ساله تولید مسکن" توسط اعضای این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.

سید کمال الدین میرجعفریان افزود:پس از بررسی اعضای کارگروه، با الحاق هفت هکتار زمین مشروط به دادن یک ماه فرصت به اداره راه و شهرسازی بردسکن به منظور جابه‌جایی به محل مناسب موافقت شد.

وی ادامه داد:درخواست "الحاق یک قطعه زمین به مساحت ۵۴ هزار مترمربع واقع در حریم شهر بردسکن به منظور اجرای طرح اقدام ملی مسکن و احداث درمانگاه در زمین دولتی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در خارج از حریم این شهر" مشروط به انجام استعلام از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از نظر ضوابط گسل و تدقیق وضعیت سیل، به تایید اعضای کارگروه امور زیربنایی رسید.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: درخواست "الحاق زمین با متراژ مشخص در ضلع شمال شهر نیشابور به طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" نیز مورد موافقت اعضای این کارگروه قرار گرفت.

وی افزود:در نشست کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی در مجموع ۶ درخواست مورد بررسی قرار گرفت که با چهار مورد از درخواستها موافقت شد، یک درخواست شامل بررسی "طرح جامع تربت‌جام" از دستور کار خارج گردید و با یک درخواست در خصوص واگذاری بخشی از اراضی ملی به بهره برداری از معادن شن و ماسه مخالفت شد.

دولت تدبیر و امید "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" را زمستان سال ۱۳۹۷ رونمایی و پیرو آن وزارت راه و شهرسازی شهریور امسال ثبت‌ نام از متقاضیان را در کرمان به عنوان نخستین استان آغاز کرد.

برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در چارچوب اجرای "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" در کشور صورت گرفته است که بر این اساس ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده شهری توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.

کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان است که وظیفه بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح های توسعه عمران شهری، وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها و طرح های هادی و جامع شهرها را بر عهده دارد. مصوبات این کارگروه برای اجرا باید به تایید نهایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار