کد خبر: 1041502
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
پارلمان لیبی، در نشست امروز خود در شهر «سرت»، به کابینه پیشنهادی «محمد الدبیبه» رأی اعتماد داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: کابینه دولت موسوم به «وحدت ملی» لیبی، امروز (چهارشنبه - ۱۰ مارس) موفق شد، رأی اعتماد پارلمان این کشور را کسب کرد.

به نوشته پایگاه خبری «الوسط» لیبی، ۳۵ عضو کابینه «عبدالحمید الدبیبه» موفق شدند رای اعتماد ۱۳۲ عضو پارلمان این کشور را در نشست امروز کسب کنند.

خبرگزاری رسمی لیبی (وال) نیز نوشت ۱۳۲ نماینده پارلمان به این کابینه رأی اعتماد دادند و تنها دو نماینده به این کابینه رأی ممتنع دادند و ۳۶ نماینده نیز غایب بودند.

الدبیبه روز گذشته برنامه دولت و اعضای نهایی پیشنهادی را به پارلمان ارائه کرده بود و در نشست امروز پارلمان که در شهر «سرت» برگزار شد، نمایندگان به این کابینه رای اعتماد دادند. «عقیله صالح» رئیس پارلمان با اعلام نتیجه رأی‌گیری در خصوص این کابینه از نخست‌وزیر خواست به نقشه راه و برگزاری انتخابات سراسری در موعد مقرر یعنی ۲۴ دسامبر پایبند باشد.

نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی پس از جلسه رأی اعتماد از همکاری دولت موقت و دولت وفاق ملی این کشور برای همکاری در شرایط سخت تقدیر کرد و از هیأت سازمان ملل، اعضای کمیته گفت‌وگوی سیاسی و کشور‌هایی که میزبان مذاکرات طرف‌های مختلف لیبی بودند؛ تشکر کرد.

وی از اعضای پارلمان خواست که با او طی ماه‌های اندک باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات همراهی کنند و تنها در شهر‌های سرت یا «غدامس» نشست‌ها را برگزار نکنند بله در هر شهر و مکان دیگری که لازم است این نشست‌ها را برگزار کنند.

الدبیبه با تاریخی خواندن این رأی اعتماد، متعهد شد که برای آشتی ملی تلاش کند و مانع تکرار جنگ در کشورش شود و گفت که کشورش با وحدت به ساحل امنیت خواهد رسید.

به نوشته پایگاه خبری شبکه الجزیره، اعضای کابینه جدید لیبی، دوشنبه آتی در شهر «بنغازی» سوگند یاد خواهند کرد.

پنجم فوریه گذشته، پس از مذاکرات چند روزه تحت نظارت سازمان ملل در ژنو، الدبیبه به عنوان نخست‌وزیر دولت موقت وحدت در لیبی برای نظارت بر برگزاری انتخاباتی که قرار است اواخر سال جاری میلادی برگزار شود، انتخاب شد. «محمد منفی» نیز به عنوان رئیس شورای عالی ریاستی انتخاب شد.

قرار بود نشست رأی اعتماد به کابینه الدبیبه در مجلس نمایندگان تشکیل شده از دو مجلس طبرق و طرابلس به ریاست «عقیله صالح» در هشتم مارس (دوشنبه پیش) در شهر سرت برگزار شود، اما سرانجام امروز، به این کابینه رأی اعتماد داده شد.

«روسیا الیوم» نوشت: پارلمان لیبی در سومین روز از نشست بررسی کابینه الدبیبه، بدون هیچ مناقشه‌ای به این کابینه رای اعتماد داد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار