کد خبر: 1041446
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:
پروژه آبرسانی به 110 روستای استان اصفهان با جمعیتی بالغ بر 93 هزار و 77 نفر، به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب و معاون عمرانی استانداری اصفهان، در هفته 44 پویش الف- ب ایران، مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم آبرسانی به برخی روستاهای استان در قالب پویش هر هفته الف- ب ایران گفت: در قالب این طرح  در 9 روستای کنهگان، ولدخانی، رهیز، شیبانی در سمیرم ، لوتری در کوهپایه ، هوک، محمدی شهرضا و مکدین علیا در فریدونشهر وخرم آباد در  اردستان شبکه آب احداث شد و جمعیتی بالغ بر هزار و 967 نفر در این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

هاشم امینی با اشاره به حذف آبرسانی سیار به روستاها در استان اصفهان  عنوان کرد: با یکپارچه سازی آبفا شهری و روستایی، فاصله خدمات رسانی به روستاها نسبت به شهرها بسیار کاهش یافته و این خدمات به سرعت در حال اجرا است به طوریکه 23 خدمت آبفا در تمام حدود هزار روستای استان ارائه می گردد.

مدیرعامل آبفا اصفهان افزود: طرح 100-300 با هدف حذف آبرسانی سیار، کاهش پرت آب و 300 کیلومتر لوله گذاری آب در 100 روستا از آذر ماه آغاز شده ، اسفند ماه به پایان می رسد و در پویش فصل بهار افتتاح می گردد.

امینی تصریح کرد: با اعتباری بالغ بر 390 میلیارد تومان و از طریق انعقاد قرار داد بیع متقابل با سرمایه گذاری بخش خصوصی، اجرای شبکه فاضلاب 22 روستا در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در قالب پویش هر هفته الف-ب ایران آبرسانی سیار در 8 روستای  لوتری، دلگشا، مزرعه یزدی، شیدآباد، ورتون  و کردآباد در کوهپایه، نماگرد در فریدن و علی آباد گچی در دهاقان  حذف می شود   و آب شرب سالم و بهداشتی جمعیتی بالغ بر هزار و 896 نفر در این روستاها از طریق منابع محلی مانند چاهها و چشمه ها به صورت پایدار تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به بهره مندی 25 روستا از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ پرداخت واظهار داشت: با اجرای 55 کیلومتر خطوط انتقال و توزیع، 25 روستا در گلپایگان، لنجان، مبارکه،کوهپایه و دهاقان از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ و تاسیسات آبرسانی در شهرها بهره مند شدند. 

امینی با اشاره به طرح آبرسانی به 110روستا در 15 شهرستان در استان اصفهان خاطرنشان ساخت: با اجرای 55 کیلومتر خطوط انتقال و 95 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه توزیع،  55 لیتر برثانیه به ظرفیت جدید تامین آب شرب، از طریق منابع جدید  محلی  و بهره مندی از دیگر منابع افزوده شد که بالغ بر 255 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: به منظور اجرای این پروژه، 150 کیلومتر لوله گذاری آب ،  7 باب مخزن در اردستان، سمیرم، فریدن، فریدونشهر و کوهپایه و یک فقره ایستگاه پمپاژ در کوهپایه  با ظرفیت 6 لیتر برثانیه احداث و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

امینی با بیان اینکه در60 روستا، 150 کیلومتر اجرای خطوط انتقال، اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب، عملیاتی شد تصریح کرد: این روستاها در اصفهان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان،کوهپایه، چادگان، سمیرم، شاهین شهر، شهرضا، خوانسار، دهاقان، اردستان، تیران و کرون و ورزنه قرار دارند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح آبرسانی به 110 روستا در استان اصفهان 29 هزار و 986 خانواره از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند شدند.

معاون عمرانی استاندار عنوان کرد: یکی از مهم ترین چالش های استان اصفهان کم آبی است که به منظور غلبه بر این چالش و کاهش تبعات آن در استان، در  برنامه سازگاری با کم آبی 55 برنامه در کارگروه مصرف بهینه آب در بخش صنعت، شرب و کشاورزی تدوین شده است.

حجت الله غلامی با تاکید بر لزوم احیای زاینده رود عنوان کرد: تامین آب شرب روستاها یکی از اقدامات مهمی است که شرکت آبفا استان اصفهان با افتتاح این پروژه، به خوبی آن را عملیاتی نموده است.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار