کد خبر: 1041437
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان:
ایمان حجتی گفت: ایده هایی که شهروندان برای شرکت در طرح «شهروند دیپلمات» به شهرداری ارسال کرده اند، اکنون در مرحله بررسی اولیه است تا وارد پروسه داوری از سوی نمایندگان وزارت امور خارجه، مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان، اساتید دانشگاه و فعالان اقتصادی شود.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» با بیان اینکه دیپلماسی شهری یکی از زیرفصل های دیپلماسی عمومی به شمار می رود از همین رو شهرها در قالب خواهرخواندگی توان ارتباط و تعامل با سایر شهرها را به دست می آورند، اظهار کرد: دیپلماسی شهری برای جذب سرمایه گذاران و تجربیات سایر شهرها موثر است.

وی ادامه داد: شهرداری ها در حوزه هایی همچون مترو و سایر طرح هایی که بازده طولانی مدت دارند، فعالیت می کنند و ارتباط با سایر شهرهای جهان می تواند زمینه استفاده از تجربیات را فراهم کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت هایی که برای مدیریت شهری فراهم است، شهرداری اصفهان سعی دارد از دیپلماسی شهری به سوی دیپلماسی شهروندی حرکت کند و برای تحقق این هدف گام هایی هم برداشته است.

ابتکار شهرداری اصفهان در طرح «شهروند دیپلمات» به عنوان پایلوت قلمداد شد

وی با اشاره به اینکه شهرداری نه تنها از توان خود بلکه در نظر دارد از پتانسیل شهروندان هم برای تقویت روابط خواهرخواندگی خود بهره مند شود، ادامه داد: در شهر اصفهان شهروندانی با ارتباطات خارجی زندگی می کنند همچنین شهروندانی از اصفهان در شهرهای خواهرخوانده ساکن اند که تجمیع تجربه ها و دانش آنها دور یک میز می تواند به افزایش تاثیر تعاملات بین المللی ما کمک کند.

حجتی با بیان اینکه از همین رو در طرح «شهروند دیپلمات» تمام اقدامات در چارچوب وزارت امور خارجه به عنوان متولی ارتباطات بین‌المللی انجام می‌شود، گفت: طرح شهروند دیپلمات پس از اعلام، مورد استقبال وزارت امور خارجه قرار گرفت و ابتکار شهرداری اصفهان در این زمینه به عنوان پایلوت قلمداد شد تا در آینده وارد شهرهای دیگر شود.

وی با بیان اینکه طرح «شهروند دیپلمات» بر دو حوزه فرهنگی و جذب سرمایه گذاری تمرکز دارد، گفت: تجار استان، دانشگاهیان، ورزشکاران، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای که در یکی از شهرهای کشورهای دیگر دارای کانال ارتباطی قوی باشند، می‌توانند در طرح شهروند دیپلمات مشارکت کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: ۲۵۰ طرح و ایده از اول دیماه تا آخر بهمن ماه جاری برای این موضوع دریافت شده است؛ البته این طرح ها در مرحله بررسی اولیه و غربالگری است تا وارد پروسه داوری از سوی نمایندگان وزارت امور خارجه، مرکز پژوهش‌ های شورای اسلامی شهر، دانشگاه‌ های اصفهان و اتاق بازرگانی شود.

وی ادامه داد: داوران از میان طرح ها، موارد موثر و هم راستا با اهداف طرح را انتخاب می کنند تا در سال آینده ایده های طرح شهروند دیپلمات به نهالی در مسیر پویایی تبدیل شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر