کد خبر: 1041421
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه پلیس با اجرای طرح‌های مستمر برخورد با مجرمان موفق به مهار جرائم شده‌است از آماده‌باش کامل پلیس در روز‌های پایان سال خبر داد.
محبوبه قربانی
سرویس حوادث جوان آنلاین:  به گزارش جوان، سردار حسین رحیمی صبح دیروز در اجرای چهل و دومین مرحله از طرح رعد در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «در این مرحله از طرح به ۸۷۵‌پرونده سرقت رسیدگی و در جریان آن ۲۹۴‌حکم قضایی صادر شد و ۷۳۹‌سارق، مالخر و دیگر مرتکبان جرائم مختلف شناسایی و دستگیر شدند. همچنین ۳هزارو ۷۳۳ قلم اموال مسروقه کشف و ضبط و۲۵‌مجرم و متهم فراری نیز در این طرح دستگیر شدند.»

سردار رحیمی با اشاره به اینکه ارزش ریالی اقلام مسروقه مکشوفه ۵/ ۱۳ میلیارد تومان اعلام شده‌است، گفت: «۱۴‌قبضه سلاح جنگی در این طرح کشف و همراه آن بیش از هزار عدد فشنگ و دو قبضه نارنجک نیز کشف و ضبط شد.»

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های پلیس در روز‌های پایانی سال برخورد با قاچاق و خرید و فروش مواد محترقه است، اظهار کرد: «در این مرحله از طرح ۶۸‌هزار عدد انواع مواد محترقه قاچاق یا غیرمجاز نظیر نارنجک‌های دست ساز و اکلیل سرنج کشف و ضبط شد.»

وی ادامه داد: «برخورد با قاچاق یکی از اولویت‌های پلیس در اجرای طرح رعد است. در همین راستا ۳ هزار قلم انواع و اقسام کالای قاچاق به ارزش بیش از ۵ /۳ میلیارد تومان کشف و ضبط شد.»

واکنش پلیس به فروش واکسن کرونا در ناصرخسرو

رحیمی با اشاره به اقدامات پلیس فتا درباره کشف دو باند قاچاق دارو‌های کمیاب و مرتبط با کرونا و کشف بیش از ۳۰۰‌هزار قلم دارو در فضای مجازی، درباره فروش واکسن کرونا در ناصرخسرو گفت: «پلیس در این حوزه نظارت خوبی داشته‌است. فروش واکسن کرونا هم بسیار معدود بوده‌است، اما نکته مهمی که مردم باید به آن توجه کنند این است که تزریق واکسن حتماً باید تحت نظارت و کنترل پزشک انجام شود و نمی‌شود یک واکسنی که مشخص نیست تقلبی هست یا نه و در چه شرایطی نگهداری شده را خریداری و تزریق کرد.»

وی درباره افزایش کیف‌قاپی و جیب‌بری در روز‌های پایانی سال گفت: «جرائم در پایتخت مهار شده و آمار‌های ما از وقوع، چنین چیزی را تأیید نمی‌کند بلکه در بسیاری از مؤلفه‌ها کاهش داشته‌ایم، ولی به این شرایط راضی نیستیم و از نظر پلیس حتی یک سرقت هم نباید انجام شود.»

رحیمی در مورد تدابیر پلیس برای روز‌های پایانی سال و افزایش جمعیت در مراکز خرید و معابر گفت: «با افزایش ترافیک در معابر مواجه هستیم که این موضوع ناشی از افزایش تردد و تقاضای سفر در معابر است. مأموران ما از اواسط بهمن ماه در آماده باش بوده و مأموران پلیس راهور در معابر و مأموران پلیس پیشگیری و آگاهی در اماکن پر تردد و مراکز خرید حضور دارند. به شهروندان توصیه می‌کنم زمان سفر خود را مدیریت کنند و بهتر است برای خرید‌های ضروری در ساعات اولیه صبح که میزان تردد‌ها کمتر است تردد کنند.»

کشف ۳۰۰ هزار قلم داروی کرونا، دیابت و سقط جنین

در حاشیه این طرح سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰‌هزار قلم انواع دارو‌های غیر مجاز مربوط به کرونا، دیابت، سقط جنین و بیماری‌های نادر و... از دو باند خبر داد و گفت: «همکارانم در پلیس فتا از فعالیت دو باند که اقدام به آگهی کردن و خرید و فروش دارو در فضای مجازی می‌کردند باخبر شده و رسیدگی به آنرا در دستور کار خود قرار دادند. با دریافت مجوز از مقام قضایی، مأموران در دو عملیات جداگانه این دو باند را منهدم و چهار نفر را دستگیر کردند.»

سرهنگ گودرزی ادامه داد: «از افراد این باند ۳۰۰‌هزار قلم انواع دارو از جمله دارو‌های مرتبط با درمان کرونا، انسولین، سقط جنین، دارو‌های اعصاب و روان کشف و ضبط شد که عمده این دارو‌ها غیر مجاز بوده و تعداد زیادی از آن‌ها نیز تاریخ مصرف‌شان گذشته بود.»

گفتگو با متهمان

سازنده نارنجک، نابینای حادثه چهارشنبه سوری ۹۶ بود!

رامین ۲۴‌سال سن دارد. او سه‌سال پیش در شب چهارشنبه سوری یکی از چشمانش را از دست داده‌بود، اما برایش درس عبرت نشده بود و دوباره بعد از خرید ۹‌کیلو مواد سازنده محترقه از سوی کلانتری‌۱۱۲ ابوسعید دستگیر شد.

رامین در حالیکه دستبند به دست داشت پشت شمشاد‌های حیاط ستاد فرماندهی در حال کشیدن سیگار بود که او را صدا کردم. او سیگارش را روی زمین انداخت و بعد از اینکه زیر پایش له کرد به سؤالاتم پاسخ داد.

شغلت چیست؟

در پیک موتوری کار می‌کنم.

با اینکه یک چشمت را از دست داده‌ای چرا دوباره سراغ خرید مواد محترقه رفتی؟

به اصرار دوستانم بود.

چند کیلو خریدی و چقدر هزینه کردی؟

۱۵۰‌کیلو را به قیمت یک‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان خریدم.

پس قصد داشتی با آن‌ها نارنجک درست کنی؟

نه، فقط برای دوستانم خریدم.

احتمال ندادی این مواد منفجر بشود؟

موقعی که با هم قاطی نشوند خطری ندارد.

اگر حین درست کردن نارنجک یا موقع پرتاب آن به کسی آسیبی برسد عذاب وجدان نمی‌گیری؟

خب در شب چهارشنبه سوری باید شادی کرد!

شادی به قیمت جان دیگران؟

[سکوت متهم]
 
چه شد که یکی از چشمانت را از دست دادی؟

چهارشنبه سوری سال‌۹۶ بود که از بالای ساختمانی نارنجک پرتاب کردند و چشم من و دوستم آسیب دید.
 
چقدر هزینه درمانت شد؟

۳۰‌میلیون هزینه کردم تا تخلیه نشود. حالا هم یک میلیارد هزینه دارد تا بینایی‌ام را به دست بیاورم.

خانواده‌ات از دستگیری‌ات خبر دارند؟

پدرم چند سال قبل فوت کرد و از مادرم نیز خبری ندارم.

زندانی سیاسی، سارق سریالی بود

مرد ۶۵‌ساله‌ای که قبلاً به خاطر جرم سیاسی در زندان بوده است، پس از آزادی از زندان اوین دست به سرقت‌های سریالی خودرو زد که دستگیر شد. او با کلیدی که ساخته دست خودش بود در فاصله چند ثانیه خودرو‌های مثل پراید را در محدوده خیابان گاندی سرقت می‌کرد. سپس با آن خودرو‌ها مسافرکشی می‌کرد و بعد از اینکه بنزین آن‌ها تمام می‌شد سراغ خودرویی دیگر می‌رفت. متهم که مدعی است برای تأمین هزینه زندگی‌اش دست به سرقت می‌زد، بهانه‌اش این بود که دولت از زندانیان آزاد شده حمایت نمی‌کند. متهم در این طرح از سوی مأموران کلانتری‌۱۶۷ دولت‌آباد دستگیر شد.

شغلت چیست؟

زرگر بودم، اما ورشکسته شدم.

چرا؟

همه این اتفاقات به خاطر یک مهمانی بود. سال‌۶۵ دو نفر از دوستان منافقم مهمانم بودند که مأمور‌ها وارد خانه‌ام شدند، آن‌ها را دستگیر کردند. همراه آنها، من هم دستگیر شدم. این شد که به زندان اوین رفتم و سال‌۷۰ آزاد شدم.

بعد از آزادی؟

بیکار شدم و همسرم آرایشگری می‌کرد، اما او هم بعد از فوت پدر و مادرش کاسبی‌اش نچرخید و حالا هر دو بیماری قلبی داریم و کلی مشکل مالی.

از شیوه سرقت‌هایی که انجام می‌دادی بگو.

ماشینم خراب شده‌بود و پول نداشتم آنرا درست کنم به همین خاطر مجبور شدم پلاک خودرو‌ام را روی خودرو‌های سرقتی نصب کنم. بعد از اینکه بنزین ماشین‌های سرقتی تمام می‌شد آنرا رها می‌کردم و سراغ خودروی دیگری می‌رفتم. یک کلید هم ساخته بودم که به بعضی از خودرو‌ها از جمله پراید می‌خورد.

چطور شناسایی شدی؟

مأموران مرا از روی پلاک جعلی شناسایی کردند، اما عروسم نیز مقصر است.

عروست؟!

بله من او را دوست دارم، ولی او میانه خوبی با من ندارد و فکر کنم او مرا لو داد.

چرا با این سن و سال دوباره سراغ سرقت می‌روی؟

وقتی دولت از زندانیان آزاد شده حمایت نمی‌کند چطور خرج خانواده را در بیاوریم؟ من برای خرج زندگی سرقت می‌کنم تا حالا یکی از آن ماشین‌های سرقتی را خرید و فروش نکرده‌ام و فقط با آن‌ها مسافرکشی می‌کردم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار