کد خبر: 1041406
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور از آزادی بیش از ۳ هزار نفر از زندانیان غیر‌عمد با تلاش بسیج خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سهراب انبارکی، مسئول سازمان بسیج حقوقدانان در چهارمین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان با اولویت جرائم غیر‌عمد که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: در مرحله اول آزاد‌سازی زندانیان غیرعمد تعداد ۸۰۰ نفر، مرحله دوم ۸۸۸ نفر، مرحله سوم ۶۷۲ نفر و در مرحله چهارم ۶۴۳ نفر آزاد شدند که در مجموع ۳ هزار و ۳ نفر در این چهار مرحله به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی افزود: این آزادسازی‌ها هم بیشتر از طریق صلح و سازش انجام شده که در میان استان‌ها، استان فارس بیشترین تعداد آزادسازی را داشته‌است. مسئول سازمان بسیج حقوقدانان افزود: بسیج می‌تواند با بسیج کردن ظرفیت‌های اجتماعی کار‌های بزرگی را انجام دهد و این در حالی است که هر زندانی که آزاد شده بسته معیشتی هم به وی اعطا شده‌است. مسئول بسیج حقوق‌دانان کشور گفت: زنان سرپرست خانوار اولویت اصلی ما در بحث آزاد‌سازی زندانیان غیر‌عمد است و تلاش داریم کاری کنیم که هر جامعه و قشری به دنبال حل مشکلات هم قشری‌های خود باشد و به همین دلیل در بسیج زنان، بسیج حقوقدانان، بسیج ورزشکاران و بسیج مداحان این حرکت‌ها به خوبی دنبال شده و تعداد قابل‌توجهی از زندانیان غیر عمد آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت بالایی که در اقشار مختلف بسیج وجود دارد، اضافه کرد: اقشار مختلف بسیج برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد ظرفیت بالایی دارند که در این طرح تاکنون به خوبی فعالیت داشتند؛ در همین راستا بسیج ورزشکاران بیستم اسفند برنامه‌ای با حضور مسئولان ورزش کشور دارند و علاوه بر این بسیج جامعه مداحان نیز در سال جاری ۳۰۴ نفر از این زندانیان را موفق‌شده آزاد کند. مسئول بسیج زنان در بخش دیگر این نشست با بیان اینکه در پویش آزادسازی زنان زندانیان غیر عمد ۶۸ نفر آزاد شده‌اند، گفت: در این پویش تلاش داریم کاری کنیم که با تلاش به روزی برسیم که هیچ زن سرپرست خانواده‌ای برای مسائل و مشکلات مالی غیر عمد در زندان نباشد.

همچنین صغری خدادادی، رئیس زندان زنان تهران گفت: هشت زندانی زن که بدهی مالی‌شان در مجموع بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بود در ادامه طرح نذر هشتم با کمک نیکوکاران از بند زندان رها شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار