کد خبر: 1041358
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
رییس شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کرد
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت:تاکنون برای 80 پروژه کلان و شاخص شهری مشهد و اداره شهر، 37 هزار میلیارد تومان تامین منابع شده که این عدد تا پایان سال به 40 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

محمد رضا حیدری امروز و درابتدای یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر،افزود: 80 پروژه شاخص شهری در حوزه‌های مختلف عمران، حمل ‌و نقل و خدمات شهری و فرهنگی تعریف شده‌اند، که بخشی از این پروژه‌ها در اختیار عموم مردم قرار گرفته و مابقی آنها نیز تا پایان دوره به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به مشکلات مختلف سر راه عملیات اجرایی پروژه‌های شهری، اظهارکرد:به‌عنوان نمونه در پروژه پایانه و پارکینگ زیرسطحی آزادی،عملیات اجرایی 6 ماه معطل جابجایی تاسیسات دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل فیبر نوری، گاز، آب، برق و کانال‌های جمع‌آب‌های سطحی بود.

حیدری تصریح کرد:این تاخیرها موجب افزایش هزینه‌های اجرای پروژه‌ می‌شود؛ به نحوی که براساس مصوبه دولت و ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه، علاوه بر هزینه اولیه اجرای پروژه با 130 میلیاردتومان تعدیل همراه شد.

 

تامین اعتبار 37 میلیاردی  برای تامین پروژه

وی ادامه داد:این موارد،مانع از تاکید بر مهندسی ارزش و تلاش برای کاهش هزینه‌ها نیست ولی در پروژه‌ مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر حسن‌آباد نیز که 40 درصد هزینه اجرای آن به عهده شهرداری مشهد بود، هزینه پروژه از 10 میلیاردتومان به 25 میلیاردتومان افزایش یافت.

رییس شورای شهرمشهد با بیان اینکه تلاش برای کاهش قیمت تمام‌‎شده پروژه های عمرانی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: تاکنون برای اجرای 80 پروژه کلان و شاخص شهری مشهد و اداره شهر، 37 هزار میلیارد تومان تامین منابع شده که این عدد تا پایان سال به 40 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود:این درحالی است که براساس برآوردها تا پایان شورای پنجم، 50 هزار میلیارد تومان تامین منابع مالی می‌شود که نقطه عطفی در مدیریت شهری مشهد، آن هم در شرایط سخت اقتصادی کنونی، حساب می‌شود.

 

انتخابات شوراها

وی با تقدیر از تلاش های حوزه‌های اقتصادی و مالی شهرداری برای تامین مالی پروژه ها و.. گفت: این موفقیت و خدمات، با حمایت و برنامه‌ریزی شورای پنجم، به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی شهرداران منتخب شورا و معاونان و مدیران و کارشناسان شهرداری و در سایه تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی سطح استان محقق شده است.

حیدری اضافه کرد:البته کاستی‌هایی نیز وجود دارد که باید با تلاش مستمر،آنها را تا پایان دوره به حداقل ممکن برسانیم.

رییس شورای شهر مشهد در ادامه به آغاز ثبت‌نام انتخابات شوراهای شهر و روستا، از 20 اسفندماه، اشاره و اظهارکرد: از عموم متخصصان، فرهیختگان و صاحبان تجربه و دلسوزان متعهد نسبت به مشهد که دل در گرو توسعه متوازن و عدالت‌‎محور این شهر دارند، برای حضور در عرصه انتخابات دعوت می‌کنیم.

وی تصریح کرد:امیدواریم مراجع استعلام و هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراها، با توجه به شرایط حساس کشور و ضرورت تقویت انسجام ملی که جلوه ‌ای از اقتدار ایران عزیز و سرمایه‌ای ارزشمند برای امنیت و توسعه کشور است، فرصت و شرایط را برای حضور تمامی سلایق و جریان‌های فکری و سیاسی تعریف شده در چارچوب قانون فراهم آورند تا رای مردم فصل‌الخطاب باشد.

وی با اشاره به برخی فضاسازی‌های اخیرعلیه شورای شهر و مدیریت شهری، گفت:متاسفانه این روزها، برخی افراد با بهانه‌ای اندک و کوچک ترین مشکل، بدنبال تخریب شورای پنجم و شهرداری هستند؛ رویه‌ای که کاملا مخالف رویکردهای اخلاقی و حتی بدون اطلاع و آگاهی است.

حیدری اضافه کرد: ترویج چنین بی‌اخلاقی‌هایی، موجب شکل‌گیری فضایی نامناسب در شهر،آن هم پیش از برگزاری انتخابات می‌شود.

 

طرح تفصیلی حرم رضوی

رییس شورای شهر مشهد تاکید کرد:شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره با وجود همه محدودیت‌ها سعی کرده خدمات مثبت و سازنده‌ای در شهر مشهد ارائه کند اما با این وجود، همه کاستی‌ها را می‌پذیریم و بابت آنها از شهروندان عذرخواهیم.

وی در خصوص طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نیز گفت: موضع و رویکرد شورای پنجم نسبت به این بافت کاملا روشن و شفاف است.

حیدری با بیان اینکه فرآیند تصویب طرح، روال قانونی را طی نکرده است و از مسیرهای تعریف شده این قانون شکنی را پیگیری خواهیم کرد،افزود: طرح مصوب نقص‌هایی در اسناد پیوست دارد که قبلا به آن اشاره کرده‌ایم.

وی تصریح کرد:حق گذشتگان نباید ضایع شود چراکه طرح گذشته نیز نقاطه مثبتی داشته که در طرح جدید هم لحاظ شده است؛ از جمله آنها می‌توان به تثبیت 37 فضای واجد ارزش و معابر و شوارع دسترسی به حرم مطهر اشاره کرد.

رییس شورای شهر مشهد، با تاکید بر اینکه منابع و سرمایه‌های شهرداری مشهد و شرکت بازآفرینی شهری ایران مادامی که ماموریت این دو مجموعه در بافت پیرامونی حرم مطهر پایان نیافته، نباید به نقطه دیگری منتقل شود، اظهارکرد: هرگونه انتقال دارایی، صرفا منوط به اتمام ماموریت است و منابع مازاد در چنین شرایطی است که می تواند در سایر نقاط شهر مشهد هزینه شود.

وی ادامه داد:این درحالی است که برخی به فکر طراحی و تعریف املاک و منابع خود هستند که مغایر با تعهدات بوده و حتما در ارتباط با آن مراقبت خواهیم کرد.

حیدری تصریح کرد: بافت پیرامونی حرم مطهر با مشکلات جدی زیرساختی روبروست و دستگاه‌های مسئول باید تکالیف خود را به کاملترین شکل ایفا کنند.

وی در ادامه به صدور مجوز و پروانه در اراضی و ارتفاعات جنوب غرب اشاره کرد و گفت: شهرداری مشهد مادامی که طرح تفصیلی این حوزه ابلاغ نشده، اجازه صدور هرگونه مجوز و پروانه‌ای را ندارد، این اراضی براساس دغدغه‌های زیست ‎محیطی، با کاربری فضای سبز تعریف شده و ابعاد آن نیز کاملا روشن است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
خسته نباشند 40 هزار میلیارد را از راه شهر فروشی و تراکم مازاد فروشی تامین کردند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار