کد خبر: 1041353
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با ورود سامانه جدید بارشی به استان از پنجشنبه این هفته، بارش باران و برف استان را فرا می‌گیرد.

محمد امیدفر  با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا روز شنبه تمامی نواحی استان به ویژه نیمه شمالی آن را در برمی گیرد، افزود: فعالیت این سامانه همچنین موجب غرش آذرخش، مه گرفتگی و وزش باد گاهی تا شدید می شود.

وی با بیان اینکه این سامانه همچنین موجب کاهش محسوس دما می شود، یادآوری کرد: در پی نفوذ این سامانه و آغاز بارش ها، لغزندگی معابر و جاده ها، کولاک برف، کاهش دید و اختلال در تردد خودروها در راه های ارتباطی به ویژه گردنه ها و جاده های کوهستانی و بسته شدن برخی راه های روستایی به ویژه منطقه ارسباران پیش بینی می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به احتمال پرتاب اشیا و سقوط تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهرها بر اثر وزش باد شدید، خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه شد.

امیدفر همچنین با اشاره به سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و اصابت صاعقه، به مسافران و رانندگان توصیه کرد،  از اتراق در کنار رودخانه ها، رفتن به ارتفاعات و سفرهای غیرضروری اجتناب و در کنار رعایت نکات ایمنی خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند.

وی به کوهنوردان توصییه کرد، از فعالیت های کوهنوردی پرهیز کرده و کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند.

وی اظهار کرد: در زمان کنونی( ۹ و ۴۵ دقیقه) میانه با هشت درجه سانتی گراد بالای صفر و هوراند با صفر درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و سردترین شهرهای آذربایجان شرقی بوده و دمای تبریز چهار درجه بالای صفر و آسمان این شهر قسمتی ابری است.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر