کد خبر: 1041251
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
گره زدن انتخابات ایران به تصمیمات دولت امریکا کاری ا‌ست که اصلاح‌طلبان بار‌ها انجام داده‌اند، با این حال اتهام آن را به طرف مقابل می‌زنند. عملکرد ضعیف دولت روحانی در ابعاد مختلف و نیز شکست برجام، فضایی را برای اصلاح‌طلبان ایجاد کرد که برای انتخابات ۱۴۰۰ همه امیدشان به رأی‌آوردن جو بایدن باشد تا به زعم آنان با گشایش به نفع ایران، راه پیروزی در ۱۴۰۰ را برای اصلاح‌طلبان ممکن کند.

«آمدن بایدن امیدی برای اصلاح‌طلبان ایجاد کرده است». این جمله علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با روزنامه شرق است. او ابتدا می‌گوید: «بایدن اظهار کرد و نشان داد که می‌خواهد قدم‌هایی بردارد و آنچه را که کاملاً تاکتیک خروج از برجام بود، به بازگشت به برجام و مذاکره تغییر دهد. مردم امیدوارند اگر تیمی باشد که بتواند از این فرصت استفاده کند، اوضاع را بهتر خواهد کرد و برعکس قطعاً مردم با شناخت از جریان‌ها می‌دانند اگر تیمی که اعتقاد و هنری برای مذاکره نداشته باشد و خواهان سوءاستفاده از همین فضای تحریمی باشد، روی کار بیاید، اوضاع بدتر خواهد شد»؛ و بعد مصداق این تیم را روشن بیان می‌کند: «آمدن بایدن امیدی برای اصلاح‌طلبان ایجاد کرده است و درصدد هستند از این فرصت استفاده کنند و با کاندیدای اصلاح‌طلب و شناخته‌شده و ارائه برنامه و رویکرد اعتمادساز، مردم را به صحنه بیاورند».

آنچه صوفی توصیف می‌کند و به نفع اصلاح‌طلبان نتیجه‌گیری‌اش می‌کند، تکرار همه اتفاقات ۹۲ تا ۹۷ است؛ بازی مذاکره که حتی اگر فرض بگیریم همه آنچه دولت روحانی در مورد برجام و مذاکره گفت، درست بوده و همه چیز به نفع ایران تمام شده، هیچ بنیان مستحکمی وجود ندارد و در نهایت با رای آوردن کسی همچون ترامپ در امریکا، همه چیز خراب می‌شود. پس چرا باز این بازی تکرار شود؟

احمد نقیب زاده، دیگر فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب کارگزاران اخیراً در اظهارنظری مشابه گفته بود: «بایدن احتمالاً تا انتخابات (ریاست جمهوری در ایران) گام‌های دیگری نیز برخواهد داشت تا گروه‌های رادیکال به ریاست‌جمهوری در ایران نرسند. به همین علت به نظر می‌رسد دستان ایران در عمل در هفته‌های آتی بازتر از گذشته باشد».

در واقع مردم ایران مهم نیستند و همه چیز حول دستیابی اصلاح‌طلبان به قدرت می‌چرخد و آنان دیگر حتی ابایی ندارند که بگویند دولت دموکرات امریکا هم پشت سر آنان ایستاده است. خود هم که عملکرد قابل دفاعی ندارند و صرفاً به بایدن و اوباما دل بسته‌اند تا برایشان و نه برای مردم، گشایشی ظاهری و نمایشی ایجاد کنند. قبل از این‌ها اصلاح‌طلبان غرب‌گرایی را اتهامی از سوی منتقدان به خود می‌دانستند؛ حالا به آن افتخار می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار