کد خبر: 1041075
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
با قرائت پيام آيت الله مكارم شيرازي
آيين اختتاميه كنفرانس ملي «امام رضا(ع) و علوم روز» با قرائت پيام مرجع عالي قدر جهان اسلام؛ آيت الله مكارم شيرازي در مشهد برگزار مي شود.

دكتر مرتضي رجوعي رئيس دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) ضمن تشريح برنامه هاي كنفرانس ملي «امام رضا (ع) و علوم روز» گفت:آيين اختتاميه اين كنفرانس ملي، مقارن با روز مبعث نبي رحمت (ص) 21 اسفند ماه 99 با قرائت پيام مرجع عالي قدر جهان اسلام؛ آيت الله ناصر مكارم شيرازي توسط نماينده اين مرجع عظام برگزار مي شود.

وي افزود:تقدير و رونمايي از توليدات و آثار هشت نويسنده برتر در حوزه امام رضا(ع) و علوم روز، تقدير از دو تن از چهره هاي شاخص علمي و برجسته ملي و بين المللي كه در طول دهه هاي گذشته آثار ارزشمند و تاثيرگذار علمي را در ارتباط با احياي علوم و معارف عالم آل محمد (ص) به نگارش درآورده اند، از ديگر بخش هاي آيين اختتاميه اين كنفرانس ملي مي باشد.

به گفته اين مقام مسئول، دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) مطابق با رسالت ها و رويكردهاي علمي خود مبتني بر اولويت گذاري نسبت به موضوعات مرتبط با ترويج و تبيين معارف اهل بيت(ع) به ويژه اشاعه معارف عالم آل محمد (ص) و تبيين ارتباط مسائل علمي و اجرايي جامعه با معارف ايشان و ارائه راهبردهاي علمي- ديني به آن، كنفرانس ملي «امام رضا (ع) و علوم روز» و هفت پيش نشست تخصصي را با حضور نخبگان و پژوهشگران حوزوي- دانشگاهي و مديران و متوليان اجرايي كرده است.

رئيس دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) با اشاره به همكاري بيش از 40 مجموعه علمی و دانشگاهی معتبر ملی در برگزاري برنامه هاي علمي كنفرانس امام رضا(ع) و علوم روز، خاطرنشان كرد: 280 مقاله به صورت انفرادي و گروهي با موضوع؛ «ارتباطات و تبليغ ديني»، «روانشناسي و علوم تربيتي»، «علوم پزشكي و سلامت»، «هنر و معماري»، «علوم سياسي»، «مديريت»، «اقتصاد»، «حقوق» و بخش ويژه «تجربه نگاري و الگوسازي اقدامات و برنامه هاي شاخص اعتاب مقدسه و اماكن متبركه مذهبي با محوريت اقدامات مديريتي، اقتصادي، حقوقي، هنري تبليغي، تربيتي، بهداشت و سلامت و محروميت زدايي» به دبيرخانه كنفرانس امام رضا(ع) ارسال شده است.

دكتر رجوعي عنوان كرد: بالاترين حجم مقالات ارسال شده در سه محور علوم تربيتي و روانشناسي با 50 مقاله، امام رضا(ع) ارتباطات و تبليغات با 45 مقاله و محور اشتغال و اقتصاد با 40 مقاله مي باشد.

اين استاد دانشگاه برگزاري اين برنامه علمي را زمينه اي براي معرفي شاخصه هاي سيره و تعاليم امام رضا (ع) در ابعاد مختلف علمي، سياسي، اقتصادي، فرهنگي، ديني و تبليغي عنوان و ابراز اميدواري كرد: برگزاري برنامه هاي علمي از اين دست زمينه اي مناسب و شايسته براي آشنايي گروه هاي مختلف مردمي با علوم و معارف ناب اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) در سطح جهان را فراهم آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار