کد خبر: 1040973
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: اکنون خراسان رضوی وضعیت با ثبات و به نسبت آرامی را از نظر مبتلایان به کرونا سپری می‌کند، اما شرایط شکننده این استان به لحاظ شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی هشدار دهنده است.
محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان اظهار کرد: در حال حاضر 18 شهرستان خراسان رضوی وضعیت آبی کرونایی و 15 شهرستان این استان که مشهد هم جزء آن است، در وضعیت زرد قرار دارند که طی هفته‌های اخیر تغییری در رنگ بندی‌ها نداشته‌ایم.
استاندار خراسان رضوی از زحمات شبانه روزی و خدمات ایثارگرانه تمامی دست اندرکاران حوزه کنترل و پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی بویژه حوزه سلامت و کادر درمان و بهداشت در مقابله با این بیماری قدردانی کرد.
وی ضمن تشکر از دست اندرکاران اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با عنوان مسجد، سنگر سلامت در کنترل موج سوم کرونا در خراسان رضوی گفت: بسیج جامعه پزشکی بنا است در ایام تعطیلات نوروزی طرح شهید قاسم سلیمانی را بصورت ویژه در راستای غربالگری و پیشگیری از شیوع کرونا  اجرا کند.
معتمدیان در ادامه گفت: در ایام اسفندماه و نیمه فروردین‌ماه نگرانی‌هایی از بابت رفت وآمدهای مردم وجود دارد، بنابراین نظارت‌ها و بازرسی‌ها در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بایستی با جدیت بیشتری دنبال شود.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: توصیه ستاد ملی و استانی کرونا این است که در ایام تعطیلات نوروزی مسافرت صورت نگیرد، بنابراین همکاری و مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتناب از سفرهای غیر ضروری نقش بسزایی در این زمینه دارد.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی، بیان هشدارها و ضرورت‌ها پیرامون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از سفر باید از طریق رسانه‌های مختلف شامل نشریات مکتوب، صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی به طور جدی دنبال شود.
معتمدیان کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پروازها و همچنین موضوع عادی انگاری در تردد شبانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: سخت گیری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پروازها با تاکید بر نظارت از مبدا به طور جد باید دنبال شود.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: محدودیت در ترددهای شبانه نقش مهمی در کاهش دورهمی‌ها و محافل خانوادگی و در نتیجه کاهش مبتلایان به کرونا داشته است، لذا اجرای این مصوبه ستاد ملی کرونا به عنوان یک تکلیف برای همه دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود.
وی اعمال محدودیت‌ها در مشهد و خراسان رضوی طی ایام نوروز را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا در 25 اسفندماه دانست و گفت: به طور یقین ممنوعیت اتراق و زدن چادر در پارک‌های جنگلی، ممنوعیت اقامت در مدارس، ممنوعیت اقامت در مهمانخانه‌های ویژه ادارات و تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در این زمینه مورد تاکید است.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار