کد خبر: 1040972
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
اتلتیکو – رئال، امشب در دربی مادرید
فوتبال اروپا امشب یک دربی جذاب دارد تا هواداران فوتبال یک شب داغ را در پیش داشته باشند، از ساعت ۱۸:۴۵ ورزشگاه واندا متروپولیتانو میزبان نبرد جذاب اتلتیکو و رئال در دربی مادرید است، مسابقه‌ای از هفته بیست و ششم لیگ اسپانیا که با توجه به جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی، امتیاز آن از نان شب هم برای دو تیم واجب‌تر است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: فوتبال اروپا امشب یک دربی جذاب دارد تا هواداران فوتبال یک شب داغ را در پیش داشته باشند، از ساعت ۱۸:۴۵ ورزشگاه واندا متروپولیتانو میزبان نبرد جذاب اتلتیکو و رئال در دربی مادرید است، مسابقه‌ای از هفته بیست و ششم لیگ اسپانیا که با توجه به جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی، امتیاز آن از نان شب هم برای دو تیم واجب‌تر است.

اتلتیکو در اندیشه انتقام برای فرار بزرگ

رئال و بارسا دو مدعی همیشگی لالیگا در فصل جاری لیگ اسپانیا، شاگردان سیمئونه را نزدیک‌تر از فصل‌های گذشته بیخ گوش‌شان به عنوان یکی از تیم‌های مدعی جام می‌بینند که توانسته بالاتر از آن‌ها تا امروز مدعی شماره یک قهرمانی باشد. اتلتیکویی‌ها در شرایطی پا به هفته بیست و ششم لالیگا می‌گذارند تا امروز عصر در واندا متروپولیتانو در دربی مادرید میزبان رئال باشند که با ۵۸ امتیاز و البته یک بازی کمتر نسبت به بارسا و رئال ۵۳ امتیازی هستند و در صدر جدول قرار گرفته‌اند. حالا اتلتیکو در یکی از حساس‌ترین رقابت‌ها برای اینکه بتواند یک فرار بزرگ به سوی جام داشته باشد و فاصله‌اش را بیشتر کند، بیش از هر زمان دیگری به برد در مسابقه امشب نیاز دارد.

اتلتیکو، اما در آستانه دربی مادرید وارد روز‌های بحرانی شده که می‌تواند کار سیمئونه و شاگردانش را در بازی با رئال برای گرفتن نتیجه‌ای که ایده‌آل‌شان است سخت‌تر از قبل کند، به خصوص که آن‌ها در هفته‌های گذشته نتوانسته‌اند به نتایج ایده‌آل خود دست پیدا کنند و در چهار بازی اخیر در لالیگا و لیگ قهرمانان تنها یک برد کسب کرده‌اند. تیم دوم مادرید در حالی در آخرین دیدارش توانست ویارئال را ۲ بر صفر از پیش‌رو بردارد که پیش از آن یک بر صفر به چلسی در چمپیونزلیگ باخته بود، در لالیگا ۲ بر صفر نتیجه را به لوانته واگذار کرده بود و در دیگر بازی که با لوانته داشت نیز به تساوی یک- یک رضایت داد.

نقشه ۳ امتیازی زیدان

در سوی دیگر رئالی‌ها که با ۵۳ امتیاز و هم‌امتیاز با بارسا و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده سوم هستند برای جبران این فاصله تنها به تکرار پیروزی بازی دور رفت فکر می‌کنند که توانستند با برد ۲ بر صفر، اولین شکست را به اتلتیکو در فصل جاری تحمیل کنند. رئال اگرچه در آخرین بازی در لالیگا مقابل رئال‌سوسیداد به تساوی یک – یک تن داد و ترمز برد‌های متوالی‌اش در لالیگا کشیده شد، اما آن‌ها در پنج بازی اخیر خود در لیگ اسپانیا در چهار دیدار پیروز شده‌اند و در شرایط فوق‌العاده‌ای برای بازی امشب در متروپولیتانو حاضر خواهند شد.

البته بحران مصدومیت‌ها از جمله آسیب‌دیدگی کریم بنزما سبب شده زیدان در خط تهاجمی رئال شماره ۹ گلزنش را در اختیار نداشته باشد. رئال بدون بنزما در خط حمله در سه بازی اخیر سه گل به ثمر رسانده است؛ یک گل برابر وایادولید، آتالانتا و رئال سوسیداد که آن‌ها را به ترتیب کاسمیرو، مندی و وینیسیوس به ثمر رساندند. مسئله‌ای که سبب شده زیدان به شدت نگران خط آتش تیمش باشد.

چهره‌های ویژه دربی مادرید

یکی از مهم‌ترین چهره‌های بازی امشب لوئیز سوارس است. مهاجم سابق بارسا که در فصل جاری به مادرید رفته و لباس اتلتیکو را می‌پوشد. او که با ۱۶ گل نفر دوم جدول گلزنان این فصل است در ۱۷ بازی که با لباس بارسا و اتلتیکو مقابل رئال انجام داده، ۱۱ گل به ثمر رسانده و سیمئونه در بازی امشب امید زیادی به ستاره اروگوئه‌ای تیمش در خط حمله برای باز کردن دروازه تیو کورتوا دارد.

بازی امشب جنگ دو دروازه‌بان اتلتیکو و رئال هم محسوب می‌شود، یان اوبلاک و تیبو کورتوا که برای به دست آوردن جایزه بهترین دروازه‌بان فصل لالیگا رقابت نزدیکی با هم دارند. در فصل جدید لالیگا اوبلاک و کورتوا بیش از همه کلین‌شیت کرده‌اند. دروازه‌بان اتلتیکو ۱۲ بار و دروازه‌بان رئال مادرید ۱۱ بار. عملکردی که سبب شده دو تیم شهر مادرید سخت گل بخورند و مهاجمان دو تیم کار سختی در دربی امشب برای باز کردن دروازه‌ها داشته باشند. در مجموع اتلتیکو در ۲۶ بازی ۱۶ گل دریافت کرده و میانگین ۶۷/ ۰ گل در هر دیدار را به ثبت رسانده است. رئال‌مادرید هم در ۲۵ بازی ۲۰‌بار دروازه‌اش باز شده و میانگین ۸۰ /۰ گل را ثبت کرده است.

بارسایی‌ها گوش به زنگ دربی مادرید

علاوه بر هواداران دو تیم مادرید، بارسایی‌ها هم نگاه ویژه‌ای به بازی امشب دارند. بارسا که بدون احتساب نتیجه بازی دیشب با اوساسونا ۵۳ امتیازی و تیم دوم جدول است، تساوی در دربی مادرید را آرزو می‌کند. اگر قرار است این مسابقه برنده‌ای هم داشته باشد، بهتر است رئال‌مادرید باشد تا بارسلونا بتواند با امید بیشتری برای رسیدن به صدر جدول تلاش کند. موضوعی که کومان هم پیش از آغاز دیدار‌های این هفته به آن اشاره کرده است: «اگر تیمی که جلوتر است (اتلتیکو) امتیاز بدهد، طبعاً بهتر خواهد بود، ولی نتیجه مساوی هم خوب است. البته روی این مسئله خیلی هم وسواس نداریم. در واقع اگر ما پیروز نشویم، نتیجه دربی نیز اهمیتش را از دست می‌دهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار