کد خبر: 1040968
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
سپاهان به پرسپولیس رسید، استقلال با مجیدی برد
هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال عصر دیروز با تساوی پرسپولیس در آبادان و پیروزی پرگل سپاهان در اراک به پایان رسید تا حالا دو تیم مدعی هم‌امتیاز در عدد ۳۴ چشم به هفته‌های آینده داشته باشند.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: صدرنشین رقابت‌های لیگ دیروز در آبادان مهمان صنعت نفت بود. میزبان آبادانی پرسپولیس که یکی از تیم‌های خوب نیم‌فصل اول رقابت‌های این فصل بوده، دیروز با توپ پر پا به میدان گذاشت و هدف اصلی‌اش کسب سه امتیاز این بازی بود. شاگردان پورموسوی در نیمه اول بازی پا‌به‌پای پرسپولیس پیش آمدند و چند موقعیت خطرناک را هم روی دروازه تیم یحیی گل‌محمدی ایجاد کردند، به‌خصوص دو موقعیتی که طالب ریکانی، کاپیتان آبادانی‌ها از دست داد و می‌توانست در همان نیمه اول باعث برتری صنعت نفت شود. در آن سوی میدان پرسپولیس هم موقعیت‌هایی داشت، اما باز هم ضعف مفرط سرخ‌ها در خط حمله و بعضاً سردرگمی بازیکنان این تیم در خط میانی مانع گلزنی آن‌ها شد. دیروز گل‌محمدی بعد از مدت‌ها از علی شجاعی در خط میانی خود استفاده کرد. بازیکنی که مشخص بود هماهنگی چندانی با هم‌تیمی‌های کناری خود ندارد و شاید همین عدم هماهنگی بود که باعث شد پرسپولیس نتواند آنگونه که می‌خواهد روی دروازه صنعت نفت خطرناک ظاهر شود تا تلاش دو تیم در نیمه اول بدون به ثمر رساندن گل به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز اوضاع به همین منوال بود. با این تفاوت که انگار آبادانی‌ها هم دیگر میل زیادی به بردن نداشتند. بازی دو تیم با اشتباهات زیاد بیشتر در میانه میدان جریان داشت و حملات کور نفتی‌ها و پرسپولیسی‌ها راه به جایی نمی‌برد. سرخ‌ها کاملاً به‌هم ریخته و سردرگم مانند نیمه اول بدون برنامه برای حمله به توپ ضربه می‌زدند و حضورشان در محوطه جریمه صنعت نفت کوچک‌ترین خطری را برای میزبان ایجاد نمی‌کرد تا جایی که در یکی از ارسال‌ها احمد نوراللهی حتی توپی را که خودش در چهارچوب بود و احتمالاً گل می‌شد بیرون زد. تلاش دو تیم در نهایت گلی دربر نداشت تا پرسپولیس دو امتیاز حساس از دست بدهد و حالا سایه سپاهان را درست بالای سرش احساس کند.

اما سپاهان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس در اراک موفق شد با حساب ۶ بر یک آلومینیوم این شهر را شکست دهد. سپاهان با کسب این پیروزی ۳۴ امتیازی شد و به پرسپولیس رسید. شاگردان محرم نویدکیا با این برد نشان دادند که منتظر لغزش پرسپولیس هستند تا صدر جدول را کاملاً در اختیار بگیرند. برای سپاهان در این بازی سجاد شهباززاده دو گل دیگر زد تا با ۱۵ گل در جدول گلزنان دست نیافتنی‌تر شود.

استقلال دیروز برد، اما با فرهاد مجیدی هم چنگی به دل نزد. هرچند که هنوز زود است در خصوص عملکرد مجیدی در استقلال اظهارنظر کنیم، اما باید به این نکته هم توجه داشت که مجیدی تیمی را تحویل گرفته که همان تیم شش ماه قبل خودش است، بنابراین آن را خوب می‌شناسد. استقلال دیروز در مقابل فولاد مثل همان استقلال هفته‌های قبل بود، به‌گونه‌ای که در لحظاتی به‌خصوص در نیمه اول تصور نمی‌شد در تهران بازی می‌کند.

آبی‌ها در ابتدای بازی توپ و میدان را در اختیار فولاد گذاشته بودند و خوش‌شانس بودند که گلی دریافت نکردند. با این حال بازی کم‌کم روند عادی به خود گرفت تا تیم مجیدی از زیر فشار اول بازی خلاص شود و نیمه اول را با تساوی بدون گل به رختکن برود. با شروع نیمه دوم فرهاد مجیدی برای اینکه از اولین مسابقه سربلند بیرون بیاید، فرمان حمله را صادر کرد. استقلال در این نیمه برتر از فولاد بود و می‌توانست در یکی، دو صحنه توسط دیاباته صاحب گل شود، اما ناآمادگی این روز‌های آقای گل فصل قبل باعث شد در گلزنی ناکام بماند و سرانجام هم جایش را به ارسلان مطهری بدهد. بازیکنی که در دقیقه ۸۱ از روی نقطه پنالتی گل پیروزی استقلال را به ثمر رساند. آبی‌ها با این پیروزی با ۳۰ امتیاز در رده سوم باقی ماندند و به چهار امتیازی پرسپولیس و سپاهان رسیدند.

در سایر دیدار‌های عصر دیروز؛ گل‌گهر سیرجان مقابل مس رفسنجان تیم احیا شده لیگ موفق شد یک تساوی ارزشمند به دست آورد. سایپا هم در تهران برابر نفت مسجدسلیمان به تساوی بدون گل رضایت داد. شهرخودروی بحران‌زده در مشهد مقابل پیکان ۲ بر صفر پیروز شد تا مردان مهدی رحمتی نفس راحتی بکشند. تراکتور هم با رسول خطیبی در تبریز مقابل نساجی مازندران اولین برد خود را کسب کرد و ۲ بر یک پیروز شد. بازی دو تیم انتهای جدولی ذوب‌آهن و ماشین‌سازی نیز ۲ برصفر به سود ذوب‌آهن به پایان رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار