کد خبر: 1040965
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
اگرچه بازار خودرو در روز‌های نخستین سال با نوسانات زیاد و نرخ‌های نجومی روبه‌رو بود، اما فعالان این بازار روز‌های پایانی سال را با سردی معاملات و کسادی پشت سر می‌گذارند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش فارس، بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت هر دستگاه سایپا ۱۳۱ که ۲۰ روز پیش به حدود ۱۰۷ میلیون تومان رسیده بود امروز حدود ۱۱۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین قیمت سمند ال‌ایکس از ۱۸۵ میلیون تومان در ۲۰ روز پیش به ۱۸۶ میلیون تومان طی هفته جاری رسیده است. پژو ۴۰۵ نیز بدون تغییر خاصی طی روز‌های اخیر، امروز با قیمت ۱۸۷ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود. هر دستگاه پژوپارس نیز بدون تغییر قیمت در بازار با قیمت ۲۱۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در عین حال، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز از ۱۹۸ میلیون تومان طی ۲۰ روز پیش به ۱۹۴ میلیون تومان رسیده است. همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم با افت ۳ میلیون تومانی با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در مورد رانا ال‌ایکس نیز باید به قیمت ۲۰۷ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم که تغییری نسبت به روز‌های گذشته نداشته است. همچنین هر دستگاه تیبا با افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی نسبت به ۲۰ روز گذشته، امروز با قیمت ۱۱۷ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت کوئیک دنده‌ای هم با افت ۲ میلیون تومانی طی ۲۰ روز گذشته به ۱۴۲ میلیون تومان طی روز جاری رسیده است.

قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز در بازار از ۲۶۲ میلیون تومان در ۲ هفته پیش، امروز به ۲۵۲ میلیون تومان کاهش یافته و قیمت دنا هم در بازار ۲۶۲ میلیون تومان شده است. هرچند در حال حاضر بازار خودرو نسبت به قبل کمی آرام‌تر شده و بازار شب عید تب و تاب هر سال را ندارد، اما باید دید قیمت‌های فعلی تا چه میزان مقاوم خواهند بود و در عین حال، نرخ تورم سال آینده چه تأثیری بر نرخ‌های نجومی خودرو در بازار خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار