کد خبر: 1040961
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
قلع وقمع ۶۲ ساخت و ساز غیرقانونی در لواسان آغازشد
با رأی کمیسیون ماده صد، تخریب ۶۲ ساخت و ساز‌های غیرقانونی در لواسان آغاز شد که شش ویلای آن متعلق به متهم فراری ۵۰۰ هزار یوروی پرونده طبری معاون اجرایی سابق دفتر ریاست قوه قضائیه است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حوزه قضایی بخش لواسانات اعلام کرد: تخریب ۶۲ ساخت و ساز غیرقانونی در اراضی معروف به کلاک در لواسان آغاز شده‌است. این اراضی دارای کاربری کشاورزی و باغی بوده و در مکانی خارج از محدوده قانونی شهر و در حوزه آبریز سد لتیان و مشرف به این سد که هرگونه ساخت و ساز برابر ضوابط و مقررات ممنوع است، واقع شده‌است.

در اطلاعیه روابط عمومی حوزه قضایی لواسانات آمده‌است: متأسفانه عده‌ای در این اراضی با سوءاستفاده و برقراری روابط ناسالم به ساخت و ساز اقدام کرده و با توجه به آرای قطعی دیوان عدالت اداری مبنی بر اعاده اراضی به وضع سابق، تخریب و قلع و قمع ساخت و ساز‌ها از روز گذشته آغاز شده و تا تخریب همه پلاک‌های غیر مجاز به صورت قطعی صورت خواهد گرفت. این اطلاعیه از استمرار جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری به منظور ابطال پروانه‌های ساخت و ساز در این پلاک‌های ثبتی حاکی است.

در منطقه کلاک ۶۲ پروانه ساخت و ساز صادر شده‌است که با توجه به رأی دیوان عالی کشور، شهرداری ملزم به ابطال پروانه‌ها گردید و آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر تخریب صادر شده‌است و جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ در خصوص تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز ادامه دارد. بر اساس اطلاعیه حوزه قضایی لواسان، افراد با سوءاستفاده از قدرت و ثروت ساخت و ساز‌هایی مازاد بر صدور پروانه داشته‌اند که کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی بر تخریب این ساخت و ساز‌ها صادر کرده و دیوان عدالت اداری نیز این رأی را تأیید کرده و در مرحله اول ساخت و ساز‌های مازاد تخریب می‌شود و قطعاً این اقدام تا مرحله‌ای که اراضی به کاربری کشاورزی برگردد، پیگیری خواهد شد.

بر اساس اعلام حوزه قضایی لواسانات، شش پلاک در حال تخریب متعلق به حسن نجفی متهم فراری در پرونده طبری است؛ بنابراین گزارش، حسن نجفی متهم ردیف دوم پرونده اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه بود که با دستگیری متهم اصلی پرونده به خارج از کشور متواری شد و به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در امر ارتشا، پرداخت رشوه به اکبر طبری و پرداخت رشوه به غلامرضا منصوری قاضی وقت اجرایی لواسان به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو، متهم است و هنوز اطلاعاتی از او در دست نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار