کد خبر: 1040903
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
معاون شهردار منطقه ۶ تهران با اشاره به جزئیات طرح ساماندهی دستفروشان در روز‌های پایانی سال گفت: دستفروشان در ۱۳۰ غرفه استقرار می‌یابند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علیرضا علی‌بخشی، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۶ تهران در تشریح برنامه مدیریت شهری برای ساماندهی دستفروشان در محور‌های ولیعصر (عج) و محدوده میدان‌های هفتم تیر و انقلاب در چهارراه ولیعصر در آستانه نوروز اظهارداشت: پدیده دست‌فروشی و بساط‌گستری در حاشیه خیابان‌ها، یکی از موضوعاتی است که شهرداری تهران در آستانه نوروز با آن مواجه است و در محدوده جغرافیایی منطقه ۶ تهران هم این مسأله در محور‌های خیابان حضرت ولیعصر (عج)، میدان هفتم‌تیر و محدوده میدان انقلاب وجود دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ تهران با بیان اینکه طرح انضباط اجتماعی در این محور‌ها طی هماهنگی با یگان حفاظت شهرداری تهران و شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران در دست اجراست، افزود: سلب آسایش عمومی، ایجاد اختلال در تردد شهروندان و دامن زدن به سرعت شیوع کرونا از تبعات بساط‌گستری در سطح شهر است؛ به این جهت عوامل معبربان شهرداری در این محدوده‌ها استقرار استقرار پیدا کرده و در کنار عوامل انتظامی با رعایت ملاحظات اجتماعی و شئونات افراد، قبل از اینکه مبادرت به بساط‌گستری کنند از آن ممانعت بعمل می‌آید.

علی‌بخشی در عین حال با تاکید بر اینکه رویکرد مدیریت شهری در برخورد با بساط‌گستران، به معنای برخورد سلبی نیست؛ خاطرنشان کرد: البته بحث معیشت افراد هم مطرح است و تعداد قابل ملاحظه‌ای از دست‌فروشی ارتزاق می‌کنند؛ بنابراین در مواجهه با آن‌ها ملاحظات اخلاقی هم داریم؛ اما سعی می‌کنیم از گسترش این پدیده جلوگیری کنیم و حداقل این عارضه در طول روز کمتر باشد، هر چند که با وجود برنامه‌ریزی انجام‌شده، ممکن است در ساعات پایانی شب به صورت موردی با آن مواجه باشیم.

وی در ادامه از احراز هویت و شناسنامه‌دار شدن تعداد قابل توجهی از دستفروشان تهران خبر داد و گفت: فضایی به وسعت ۲ هزار مترمربع در چهار راه ولیعصر در نظر گرفته‌ایم که در فاز اول، ۱۳۰ نفر از بساط‌گستران در غرفه‌های ۴ متری ایجاد شده در این فضا مستقر می‌شوند و در فاز دوم تعداد غرفه‌ها به ۲۰۰ غرفه افزایش پیدا خواهد کرد. احراز هویت بساط‌گسترانی که در این فضا استقرار پیدا می‌کنند انجام شده و طرح از هفته جاری کلید می‌خورد.

معاون شهردار منطقه ۶ تهران در پاسخ به اینکه تکلیف برخی دستفروشانی که تمایلی به شناسنامه‌دار شدن و شرکت در طرح ساماندهی و استقرار در غرفه‌ها نداشته باشند، چه خواهد شد؛ اظهار کرد: با افرادی که از طرح ساماندهی تمکین نمی‌کنند و مقاومت نشان می‌دهند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و از بساط‌گستری آن‌ها در حاشیه خیابان جلوگیری بعمل می‌آید. هر چند که ممکن است بخصوص در هفته پایانی سال توفیق ۱۰۰ درصدی در جلوگیری از فعالیت بساط‌گستران نداشته باشیم، اما سعی می‌کنیم اوضاع را تا ۸۰ درصد کنترل کنیم.

علی‌بخشی در پایان به اقدام برخی واحد‌های صنفی از جمله لباس‌فروشی‌ها به استقرار رگال لباس در خیابان که نوعی بساط‌گستری به شمار می‌رود، اشاره کرد و گفت: این واحد‌های صنفی را شناسایی کرده‌ایم و از طریق شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران، به آن‌ها اخطار داده شده است تا از گسترش این شیوه هم جلوگیری شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار