کد خبر: 1040812
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به تازه‌ترین اظهارنظر رئیس‌جمهور در خصوص گردش چرخ اقتصاد و چرخ سانتریفیوژ
کاربران صحبت‌های روحانی را عذابی مضاعف بر مشکلات مردم دانستند و از رئیس‌جمهور خواستند در ماه‌های پایانی دولت آن هم در حالی که مردم با مشکلات اقتصادی مختلفی دوره شده‌اند در گفته‌های خود دقت بیشتری به خرج دهد تا اسباب هتک حرمت شأن ریاست جمهوری فراهم نشود.
جوان آنلاین: رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت روز چهار‌شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۹ در حالی که مردم با مشکلات عدیده اقتصادی من جمله کمبود شکر، روغن و مرغ دست‌وپنجه نرم می‌کنند، گفته است: «اینکه گفتیم سانتریفیوژ می‌چرخد و چرخ اقتصاد هم می‌چرخد، به آن عمل کردیم. ما انرژی هسته‌ای را بی‌هزینه کردیم.» این جملات با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران صحبت‌های روحانی را عذابی مضاعف بر مشکلات مردم دانستند و از رئیس‌جمهور خواستند در ماه‌های پایانی دولت آن هم در حالی که مردم با مشکلات اقتصادی مختلفی دوره شده‌اند در گفته‌های خود دقت بیشتری به خرج دهد تا اسباب هتک حرمت شأن ریاست جمهوری فراهم نشود. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را می‌خوانید.
 
حسین درودیان:

‏بله، امروز هم چرخ سانتریفیوژ بهتر میچرخه، هم چرخ اقتصاد. ندیدید تا حالا یه ماشین چپ کرده ته دره که همینطوری چرخش داره میچرخه!

عبدالله گنجی:

‏چرا رئیس‌جمهور محترم بعضاً آتش به دل‌ها می‌زند؟ چه لزومی دارد در این شرایط سخت و شرمنده‌ساز بگوییم: «به قولمان در مورد عمل همزمان (چرخش) چرخ اقتصاد و (چرخش) سانتریفیوژ عمل کردیم» ممکن است اون‌هایی که روی زمین زندگی می‌کنند گمان کنند درکشان نادیده گرفته می‌شود. لااقل بفرمایید تلاش کردیم نشد.

میکائیل دیانی:

‏آقای روحانی! امروز هم چرخ سانتریفیوژ‌ها میچرخه؛ هم چرخ زندگی مردم؛ تازه آفتاب هم شب‌ها درمیاد!

محمد کرمانی:

‏شِکر که از کالا‌های اساسی است باز نایاب شده. داستان مرغ هم که قصه پرغصه تکراری است. نمی‌دانم دیگر کدام چرخ درحال چرخش است؛ شاید همان چرخی که به قول مرحوم هاشمی، مستضعفان باید زیرش له شوند! البته آن هم چرخ توسعه بود که تخت خوابیده... آقای روحانی لطفاً اسباب «هتک حرمت» را فراهم نکنید!

مجتبی باجلان:

«‏ارزیابی روحانی یا جیب مردم» کدام به واقعیت نزدیک است؟! روحانی در حالی مدعی بهتر چرخیدن چرخ اقتصاد است که عملکرد او در سال‌های سکانداری ریاست دستگاه اجرایی کشور ثمره‌ای جز رکود اقتصادی و تورم بی‌سابقه و افسار‌گریخته برای مردم حاصلی نداشته است.

سیدنظام‌الدین موسوی:

‏رئیس‌جمهور محترم گفته‌اند: «به وعده خود عمل کردیم، هم چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد و هم چرخ اقتصاد.» حقیقتاً برای آقای روحانی نگران شدم. یا ایشان درباره فعل «چرخیدن» دچار یک اشتباه بزرگ شده‌اند یا جهت حرکت چرخ را عوضی دیده‌اند یا اصولاً آنچه به ایشان نشان داده‌اند، چرخ نبوده است.

مجید قربانی:

‏جلوی چشم خودمون میگه هم چرخ سانتریفیوژ چرخید هم چرخ اقتصاد بعد انتظار داره ما به فارسی سخت نهی از منکرش نکنیم!

مهدی مهرپور:

‏قیمت گوشت گوساله و گوسفندی نسبت به پارسال همین موقع، بیش از ۴۰ درصد گران شد/ منبع: مرکز آمار. بعد حسن روحانی میگه ما به وعده‌مون درباره اینکه گفتیم «سانتریفیوژ می‌چرخد و چرخ اقتصاد هم می‌چرخد»، عمل کردیم!

سیدمحمدجواد حسینی:

‏روحانی: «اینکه گفتیم سانتریفیوژ می‌چرخد و چرخ اقتصاد هم می‌چرخد، به آن عمل کردیم!» آره واقعاً چرخ اقتصاد چرخید که دلار از ۳۵۰۰ شد ۲۷ هزار و سفره مردم کوچک شد... علی‌برکت‌الله

سعید قاسمی:

‏یک مثال ساده درباره حرکت نسبی! شیخ فرمود که به لطف دولت متبوعش هم چرخ سانتریفیوژ‌ها چرخید و هم زندگی مردم! در حقیقت این ما هستیم که در هشت سال گذشته چرخیدیم و چرخیدیم و در این وضعیت نا بسامان سرگیجه گرفتیم.

مهدی چمران:

‏بعد از هزاران سال که از اختراع چرخ می‌گذرد چرخ جدیدی اختراع شد، هم چرخ سانتریفیوژ‌ها می‌چرخد و هم چرخ اقتصاد مردم. چرخ سانتریفیوژ‌ها به برکت قانون مجلس به حرکت افتاد و چرخ زندگی مردم هم علی برکت‌الله روی سر مردم می‌چرخد.

شیوا تقی‌نژاد:

‏بزرگوار یادته روز ۲۲بهمن از مردم حلالیت می‌طلبیدی! الان میگی هم چرخ اقتصاد می‌چرخه هم.... حافظه تاریخی ما تا این حد که تو فکر می‌کنی ضعیف نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار