کد خبر: 1040752
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد
استاندار خراسان رضوی پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای با کمک صادرکنندگان این استان برای رفع موانع صادرات به کشورهای افغانستان و ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه را از برنامه‌های آتی استان برشمرد.

محمدصادق معتمدیان در مراسم قدردانی از صادرکنندگان استان اظهار کرد: رئیس جمهوری افغانستان با صدور سوخت از طریق خط لوله موافقت کرده و نماینده تام الاختیار در این خصوص معرفی نموده است، خراسان رضوی نیز نماینده خود را در این زمینه معرفی کرده که امید است با موافقت وزارت امور خارجه بتوان در اسرع وقت با ایجاد ظرفیت جدید صادراتی در مرز دوغارون، این منطقه را ساماندهی کرد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد:تا پایان سال جاری برنامه ریزی لازم برای برگزاری کارگروه توسعه صادرات استان انجام می‌شود تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، بتوان تجارت و بازرگانی خارجی را به عنوان پیشران توسعه اقتصاد استان پیش برد.

وی گفت:وجود مرزهای طولانی خراسان رضوی با افغانستان و ترکمنستان بویژه مرز دوغارون به عنوان یکی از قدیمی ترین مرزهای ایران که در مسیر ترانزیت کشورهای آسیای میانه قرار دارد و دروازه ورود به کشورهای آسیای میانه است، شرایط خوبی را برای توسعه تجارت بین‌المللی از این استان بوجود آورده است.

معتمدیان با اشاره به تمرکز خراسان رضوی بر برنامه‌های کوتاه مدت برای توسعه تجارت افزود:نخستین برنامه ساماندهی مرز دوغارون بود که در این راستا طی چند ماه گذشته اتفاقات خوبی رخ داد و از حجم خودروهای متوقف شده در مرز کاسته شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای توسعه مرز دوغارون، توجه ملی از سوی دبیرخانه مناطق آزاد کشور و وزارت راه و شهرسازی را در این زمینه جلب کرده‌ایم که به زودی به جمع بندی در خصوص رفع مشکلات دوغارون خواهیم رسید.

وی پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای با کمک صادرکنندگان این استان برای رفع موانع صادرات به کشورهای افغانستان و ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه را از برنامه‌های آتی استان برشمرد و افزود: براساس سیاستگذاری‌هایی که در سطح کلان کشور انجام گرفته، مسیر جدید ترانزیتی از مرز دوغارون و هرات افغانستان برای دسترسی جمهوری اسلامی ایران به مرزهای تاجیکستان و قرقیزستان فراهم می‌شود تا بتوان از این طریق مدیریت جدیدی در زمینه ترانزیت و رفع مشکلات منطقه داشت.

معتمدیان بیان کرد: در شرایط سخت جنگ اقتصادی و محدودیت‌های کرونایی، با بهره‌گیری از تجارب صادرکنندگان استان، تراز بازرگانی خراسان رضوی مثبت شد.

در این مراسم با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی از ۳۰ صادرکننده نمونه استان تقدیر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار