کد خبر: 1040751
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۰، نیمه اول فروردین ۱۴۰۰ منتشر می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در حاشیه برگزاری آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران با ارائه آمار داوطلبان آزمون گفت: تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر برای شرکت در آزمون دکتری ثبت نام کرده اند که ۴۵ درصد زن و ۵۵ درصد آن‌ها مرد هستند و تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به سال گذشته تعداد ۵۳۶۵ نفر بیشتر است.

وی افزود: آزمون ورودی مقطع دکتری در ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان با فاصله یک متر و نیم در چینش صندلی‌ها انجام شد و ناظرین بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت تعیین شدند قبل و حین برگزاری آزمون ناظر بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی شدند.

خدایی گفت: تمام عوامل اجرایی ماسک و دستکش دارند و بازرسی توسط راکت دستی انجام شد؛ همچنین بازرسی بدنی به صورت سنتی قدیمی نیست و با توجه به اینکه تجربه برگزاری آزمون کرونایی را داشتیم از تجربه‌های آزمون قبلی استفاده می‌کنیم که ان‌شاءلله آزمون بهتری را نسبت به گذشته خواهیم داشت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: آزمون امروز برگزار شد و نتایج اولیه شامل خام، تراز و نمره کل دهه آخر فروردین ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و انتخاب رشته هفته اول اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

وی گفت: در فرم خوداظهاری ۵۲ نفر اظهار کردند که به کرونا مبتلا هستند که بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت بهداشت، آزمون این افراد در بیمارستان‌های شهر حوزه امتحانی به صورت مجزا از سایر داوطلبان برگزار می‌شود و ۱۲ نفر از این داوطلبان در بیمارستان طالقانی در آزمون دکتری شرکت کردند.

خدایی افزود: بیشترین داوطلب در رشته علوم انسانی و کمترین داوطلب در رشته زبان هستند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار